تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت ۱۷۲ هنرمند گنابادی در صنایع دستی

فعالیت ۱۷۲ هنرمند گنابادی در صنایع دستیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علیرضا شناسایی گفت: یکی از بخش‌های مهم اقتصادی و فرهنگی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که نقش ویژه‌ای در صادرات غیرنفتی، اشتغال زایی و جذب گردشگران دارد.

وی افزود: شهرستان گناباد به عنوان یکی از شهرهای کهن از جایگاه ویژه‌ای در بحث صنایع دستی در سطح استان و کشور برخوردار است به طوریکه سفال‌مند گناباد یکی از سه خاستگاه اصلی این هنر در سطح کشور می‌باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد با بیان اینکه تاکنون برای ۱۷۲ هنرمند صنایع دستی در ۱۷ رشته هنری کارت شناسایی صادر شده است گفت: در سطح شهرستان ۱۵ کارگاه صنایع دستی و ۱۲ فروشگاه وجود دارد.

شناسایی افزود: از آنجایی که صنایع دستی نقش مهمی در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دارد بنابراین می‌طلبد به صورت جدی حمایتهای لازم صورت پذیرد که میتوان به طرح بیمه تامین اجتماعی هنرمندان، آموزش و آرائه تسهیلات و شرکت در نمایشگاه‌ها اشاره کرد.

وی گفت: در همین راستا با کمک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد دوره جامع آموزش سفالگری شامل چرخ کاری، طراحی، نقاشی، بسته بندی و فروش برای ۵۵ نفر از بانوان روستای‌مند در حال برگزاری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد خاطرنشان کرد: در جهت حمایت مالی از هنرمندان برای ۱۱۳ نفر در قالب ۳۹ طرح پشتیبان مجوز مشاغل خانگی صادر شده است که تاکنون ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام//ح. ت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت ۱۷۲ هنرمند گنابادی در صنایع دستی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..