تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز عملیات عمرانی و پیگیری پرونده ثبت جهانی رباط شرف

آغاز عملیات عمرانی و پیگیری پرونده ثبت جهانی رباط شرفبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مجید حسینی افزود: مجموعه رباط شرف یکی از قدیمیترین پایگاههای میراث فرهنگی استان محسوب می‌گردد که در ۷۰ کیلومتری شهر سرخس قراردارد و علاوه بر تزیینات و کتیبه‌های مختلف از جهات معماری و تاریخی حایز اهمیت فراوان بوده و سالهاست در دست مطالعه و پژوهش و مرمت است.

وی افزود: کاروانسرای رباط شرف از آثار دوره سلجوقی بوده که در مسیر اصلی جاده ابریشم و راه قدیم مرو به نیشابور قرارداشته و این کاروانسرا یکی از مهمترین منزلگاه‌ها در تاریخ محسوب می‌شود و بدین علت گستره پوشش و تاثیر ارزشهای تاریخی و معماری آن بسیار فراتر از شهرستان سرخس است و این اثرگذاری در برخی بنا‌ها از جمله رباط ماهی و آثار دو برار نیز دیده می‌شود.

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخس گفت: این رباط از جهت اثر گذاری - تاریخ - معماری و تزئینات وابسته به معماری بخصوص آجرکاری دارای چنان اهمیتی است که بعنوان موزه آجرکاری شهرت جهانی دارد و این ویژگی‌ها آن را کاندید ثبت جهانی نموده است.

حسینی افزود: فصل جدید مرمت رباط شرف با انعقاد قرارداد با پیمانکاران ذیصلاح آغاز گردیده که در این مرحله علاوه بر مرمت قسمتی از تزئینات - تکمیل و تجهیز ساختمان پایگاه انجام شده و ایجاد نمایشگاه تاریخچه مرمت رباط نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: پیگیری و تکمیل پرونده ثبت جهانی رباط شرف با تخصیص اعتبار سال ۹۶ با جدیت دنبال می‌شود کمااینکه مرمت و اقدامات عمرانی آن نیز بخصوص تکمیل زیرساختهای گردشگری در ۹۶ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام//ف. ج




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز عملیات عمرانی و پیگیری پرونده ثبت جهانی رباط شرف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..