تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ریشه تمام بدی‌ها حب دنیا است

ریشه تمام بدی‌ها حب دنیا استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در جلسه سخنرانی که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه بلوغ عقلانی یکی از ویژگی‌های انسان بالغ است، اظهار داشت: انسان بالغ فردی است که می‌تواند جاودانگی آخرت و فانی بودن دنیا را درک کند.
 
وی بابیان اینکه دوری از وابستگی‌های دنیوی سبب کسب معرفت اخروی می‌شود، افزود: انسان‌ها اگر از تعلقات دنیوی دل کنده و باطن دنیا را مشاهده کنند می‌توانند راه درست را بیابند، چنانچه در حضور نور می‌توان راه درست را از نادرست تشخیص داد.
 
فرحزاد با تأکید بر اینکه ریشه تمام بدی‌ها حب دنیا است، تصریح کرد: علت وجود تعداد زیادی فقیر در دنیا این است که تعداد محدودی از مردم ثروت و اندوخته سایرین را غصب کرده‌اند.
 
وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص)، ادامه داد: ایشان جدا شدن انسان از دنیا را علامت نورانی‌شدن او می‌دانستند، چراکه نجات انسان‌ها در روز قیامت بر اساس نور آن‌ها است.
 
استاد حوزه علمیه قم به توضیح خصایل انسان نورانی پرداخت و اظهار داشت: فرد نورانی پیش از مرگ برای آن آماده است و دچار رذایل اخلاقی نمی‌شود.
 
وی بابیان اینکه امام علی(ع) هیچ تعلقی به دنیا نداشت، گفت: ایشان پس از پیامبر اکرم(ص) نخستین زاهد بودند، بنابراین انسان‌ها باید به آخرت توجه کنند و دست از دنیا و تعلقاتش بردارند.
 
فرحزاد با اشاره به اینکه دشمنان اهل‌بیت(ع) پست‌ترین انسان‌ها بودند، عنوان کرد: امام علی(ع) دارای ویژگی‌های برجسته‌ای مانند انفاق بود و هرگز به دنیا وابسته بود، به‌گونه‌ای که دشمن او معاویه نیز به این مهم اعتراف کرده بود.
 
وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) پیش از آنکه به شهادت برسند خود را برای آن آماده کرده و خبر شهادت خود را به دیگران اطلاع داده بود، چراکه افراد دنیادوست در قیامت با حساب طولانی روبرو می‌شوند.
 
انتهای پیام/ز



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ریشه تمام بدی‌ها حب دنیا است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..