تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سهم عشایر از تولید گوشت کشور ۲۵ درصد است

ساعت: 15:38 منتشر شده در مورخ: 1396/03/24 شناسه خبر: 1128106

رییس سازمان عشایر کشور گفت: یکی از توانمندی‌های خوب عشایر تولید گوشت است که می توانند سالانه 190 هزار تن گوشت معادل 25 درصد گوشت کشور را تولید کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، آئین معارفه اولین رئیس اداره عشایر استان قزوین صبح امروز با حضور  کرم علی قندالی رییس سازمان عشایر ایران کشور، علی اکبر متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین و مدیران برگزار شد.

قندالی در این مراسم اظهار کرد: یکی از توانمندی های خوب عشایر در تولید گوشت است که می توانند سالانه ۱۹۰ هزار تن گوشت معادل ۲۵ درصد تولید گوشت کشور را تولید کنند که با توجه به ظرفیت دو سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصد در زنجیره تولید گوشت قرمز رشد داشته‌ایم.

وی در ادامه عشایر را مهمترین و اصلی‌ترین عامل در حفاظت از عرصه‌های مراتع کشور دانست و افزود : وجود مرتع مناسب یکی از ظرفیت‌های خوب برای عشایر است.

این مسوول با اشاره به اینکه ۸۴ میلیون هکتار مرتع در کشور وجود دارد که ۲۴ میلیون هکتار آن در چرای دام است، ابراز کرد: بهترین مراتعی که ماهیت آن خوب و عاری از دستبرد انسانی است و به صورت بکر باقی مانده عرصه‌های مربوط به مراتع و منابع طبیعی عشایر است.

رییس سازمان عشایر کشور با بیان اینکه استان  قزوین به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی  کشور است، گفت : این استان مدرن‌ترین نوع تکنولوژی و فنون جدید کشاورزی را دارد و در ابعاد مختلف این بخش رشد خوبی داشته و حتی در بخش دام و دامپروری از قدمت و سابقه بسیاری برخوردار است .

بیمه اجتماعی عشایر اجرایی نشده است

قندالی خاطرنشان کرد: ۷۴ درصد درآمد عشایر از محل دام و دامپروری است و یکی از کارهای مهم برای آنان توجه به بخش دام و دامپروری و داشتن مرتع مناسب است .

این مسوول عنوان کرد: در حوزه تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز و بخش  بحران؛ تسهیلات مناسب با سود ۴ تا ۱۰ درصد پرداخت خواهد شد .

قندالی اضافه کرد : در زنجیره تولید گوشت باید عشایر را  به سمت سایر تولیدات دامی مثل شیر، صنایع دستی و صندوق خرد زنان روستایی سوق دهیم .

وی افزود: برای هر صندوق خرد زنان روستایی ۲۵ میلیون تومان تسهیلات  با سود ۴ درصد و دور برگشت ۵ ساله پرداخت خواهد شد .

قندالی به اهمیت سرشماری  سال ۱۳۹۷ عشایر کشور اشاره کرد و گفت: در کشور ۲۰۰ تعاونی عشایری با حدود ۲۰ هزار خانوار عضو وجود دارد .

این مقام مسئول تصریح کرد: عشایر نیازهای بسیاری دارند  که می توان به مشکلات  قشلاقی و اجرایی نشدن بیمه اجتماعی عشایر اشاره کرد .

در پایان این مراسم  ، مهندس بهزاد غیاثوند به عنوان اولین رئیس اداره امور عشایری استان قزوین معرفی شد .

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سهم عشایر از تولید گوشت کشور ۲۵ درصد است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..