تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مساجد باید کانونی برای حل مشکلات نسل جوان باشند

ساعت: 14:55 منتشر شده در مورخ: 1396/03/24 شناسه خبر: 1127995

سرپرست دفتر اجتماعی استانداری قزوین مطرح کرد

سرپرست دفتر اجتماعی استانداری قزوین با بیان اینکه رمضان ماهی است که انسان با کنترل نفس و مدیریت آن اقتدار پیدا می کند، گفت: مساجد باید کانونی برای حل مشکلات نسل جوان باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، ماه مبارک رمضان یکی از ماه‌های پرفضلیت تقویم هجری قمری است،  در این ماه نه فقط کسانی که روزه می‌گیرند باید مقید به یکسری از اعمال و رفتارها باشند، گویا در همه مردم یک تغییر خاصی ایجاد شده است و مهربانی، خوش اخلاقی، کمک به هم نوع و رعایت اخلاق در نشست و برخاست‌ها همه خبر از یک امر مهم می‌دهند.

از سوی دیگر بر اساس آمارهای ارائه شده از سازمان‌های مختلف قضائی و انتظامی، در ماه رمضان شاهد کاهش چشم گیر جرم و جنایت و تخلفات هستیم که بیانگر اثرات معنوی و تاثیرگذاری این ماه است.

ماه مبارک رمضان با تغییر فضای معنوی جامعه، تقویت باورهای درونی به نظارت غیبی و تمرین تقوی و خویشتن‌داری باعث کنترل عوامل و شرایط پیش جنایی در عموم مردم می‌شود.

براساس آموزه‌های دینی روزه گرفتن تنها تحمل گرسنگی و تشنگی نیست. بلکه باید جسم را از گناهان دور نگاه داشت و جامعه را از آلودگی‌های رفتاری مصون داشت و از فرصتهای این ماه برای فراگیری آموزه‌های اصیل دینی و فلسفه انسانی استفاده کرد.

مریم بیدخام سرپرست دفتر اجتماعی استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص،  اظهار کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی است تا آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش و به جای آن فضایل اخلاقی رشد و رواج پیدا کند.

وی با بیان اینکه آمارها نشان دهنده کاهش آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم در ماه مبارک رمضان است، ابراز کرد: مهمترین علت کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در ماه رمضان عمل به دستورات دینی، توجه به ذات احدیت، انس و الفت بیشتر با قرآن و شرکت در مراسم معنوی است.

سرپرست دفتر اجتماعی استانداری قزوین گفت: خداوند رحمان در این ماه مبارک رحمت خود را بیشتر بر دل‌ها نازل می‌کند لذا آمار جرم و جنایت مانند قتل، دزدی، خودکشی و کارهای خلاف در این ماه به شدت کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه رمضان ماهی است که انسان با کنترل نفس و مدیریت آن اقتدار پیدا می‌کند بیان کرد:  ماه رمضان علاوه بر اینکه فرصتی برای خودسازی است موجب جمع شدن اعضای خانواده دور سفره‌های افطاری شده و فرصت مهرورزی و نزدیکی بیشتر را فراهم می‌کند.

بیدخام با بیان اینکه افراد روزه‌دار علاوه بر کنترل خوردن و آشامیدن، نفس خود را نیز مدیریت می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسان معتقدند رفتار انسان تابع شرایط حاکم بر جامعه است و زمانی که فضای معنوی و اخلاقی در جامعه حاکم می‌شود بر رفتار انسان اثر گذاشته و سبب عدم ارتکاب جرم خواهد شد.

سرپرست دفتر اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: باورها و اعتقادات دینی طوری باید در افراد نهادینه شود که در ایام دیگر جز ماه مبارک رمضان نیز طبق این اصول عمل کنند تا بتوانیم از جامعه سالم‌تر برخوردار باشیم.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها در پرداختن به مسئله صله رحم گفت: این مسائل باید پررنگ شوند تا به واسطه آن امنیت اجتماعی افزایش ‌یابد لذا باید مسائل دینی را برای مردم از طریق ساختن فیلم‌های سینمایی، سریال‌ها، نمایش‌ها بازگو و تکرار کنیم.

بیدخام با اشاره به نقش بی بدیل آموزه‌های دینی در کتاب‌های درسی بیان کرد: در واقع با فرهنگ‌سازی برای سنین مختلف می‌توان روح معنوی را در بین مردم گسترش داد و به جایی رسید که آمارها در ماه‌های دیگر به غیر از ماه رمضان نیز حاکی از کاهش جرایم و بزهکاری‌ها در اجتماع باشد.

سرپرست دفتر اجتماعی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: مساجد می‌توانند با جذب افراد در این ماه زمینه را برای گرایش آن‌ها به مسائل دینی به دور از ریا و خشونت و همچنین توجه بیشتر به این فضایل معنوی فراهم کنند.

وی در انتها افزود: رسانه‌ها نیز نقش بسیار مهمی در کاهش جرایم در این ماه دارند و می‌توانند با ساختن برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، مطالب موثر در روزنامه‌ها و مطبوعات افراد جامعه را برای یک ماه متفاوت و معنوی آماده کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مساجد باید کانونی برای حل مشکلات نسل جوان باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..