تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جمع آوری مبلغ ۱۴میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال زکات در خدابنده /پیش بینی برداشت ۱۱۵ هزار تن گندم در خدابنده

ساعت: 15:05 منتشر شده در مورخ: 1396/03/24 شناسه خبر: 1127889

رئیس کمیته امداد شهرستان خدابنده گفت: در سال گذشته ۱۱میلیارد ریال زکات واجب،۲۶۰میلیون زکات فطره،۱۳میلیون زکات سادات فطره،۵۰میلیون زکات مستحبی و ۱۱میلیون زکات انتظامی در شهرستان خدابنده جمع اوری شد که در مجموع ۱۴میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴امروز جلسه شورای زکات شهرستان خدابنده با حضور اعضای ستاد زکات این شهرستان در دفتر امام جمعه شهر قیدار برگزار شد.

در ابتدا ذبیح اله غفاری رئیس کمیته امداد شهرستان خدابنده با ارزوی قبولی طاعات به بیان گزارش فعالیت پرداخت و اظهار کرد: دبیرخانه شورای زکات شهرستان با کمک ائمه جمعه در راستای خدمت به محرومان و انجام پروژه های عام المنفعه گام بر می دارد.

وی افزود: در سال گذشته ۱۱میلیارد ریال زکات واجب،۲۶۰میلیون زکات فطره،۱۳میلیون زکات سادات فطره،۵۰میلیون زکات مستحبی و ۱۱میلیون زکات انتظامی در شهرستان خدابنده جمع اوری شد که در مجموع ۱۴میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال است.

رئیس کمیته امداد شهرستان خدابنده ادامه داد: ۶۰درصد یعنی نه میلیون از میزان مبالغ جمع آوری شده برای پروژه های عمرانی و ۴۰ درصد یعنی مبلغ پنج میلیون تومان نیز برای امور مردمی و عام المنفعه هزینه شده است.

وی افزود: در سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال برای مسکن مددجویان و ۱۰میلیون برای سرویس بهداشتی آنها،۱۱میلیون برای احداث حمام و برای ۶۴نفر مددجو اقداماتی انجام شده است و البته پنج میلیون نیز برای تهیه جهیزیه هزینه شده است.

غفاری ادامه داد: همه مبالغ جمع آوری شده زکات در خود شهرستان خدابنده هزینه شده است و در سال جاری با توجه به اینکه هنوز فصل برداشت گندم در این شهرستان آغاز نشده است مبلغ ۲۳۰میلیون تومان زکات جمع آوری شده است که برای پنج نفر مددجو هزینه شده است و البته مردم خیر شهرستان برای عمل پیوند کلیه نیازمندان مبلغ ۱۷میلیون تومان کمک کرده اند.

وی با بیان اینکه دیوار نویسی در هر روستا حداقل بر روی یک دیوار انجام شده است و ۲۸۰ نیروی عاملین به زکات به صورت افتخاری با کمیته امداد خدابنده همکاری می کنند افزود: مبالغ زکاتی که در عید فطر جمع آوری می شود باید با محوریت دبرخانه شورای زکات شهرستان باشد و پیش نهاد می شود آرم شورای زکات بر روی صندوق های جمع آوری زکات حک شود و زکات در همان منطقه جمع آوری شده بین نیازمندان توزیع شود.

*پرداخت زکات نیازمند فرهنگ سازی

غفاری ادامه داد: پرداخت زکات توسط مردم نیازمند فرهنگ سازی است و باید تبلیغ شود که زکات فطره فقط در میان مستمندان هزینه شود و در کارهای ساخت و ساز مصرف نشود چون که نیازمندان در الویت بیشتری قرار دارند.

عصمت نصیری رئیس بهزیستی خدابنده در این جلسه گفت: سال گذشته مبلغ ۳۶و نیم میلیون تومان زکات توسط بهزیستی این شهرستان جمع آوری شد که برای۴۶۰نفر مددجو هزینه شد.

حجت الاسلام محمدی مسئول زکات شهرستان خدابنده نیز گفت: مبلغ ۱۷میلیارد ریال برش زکات شهرستان خدابنده است و برای امسال میزان چهار میلیارد ریال زکات فطره در شهرستان خدابنده پیش بینی می شود.

*پیش بینی برداشت115هزار تن گندم در خدابنده

رئیس جهاد کشاورزی خدابنده نیز عنوان کرد: شهرستان خدابنده قطب کشاورزی استان زنجان در زمینه گندم است و میزان تولید گندم منبع درآمد زکات شهرستان به شمار می رود ولی متاسفانه امسال برداشت گندم در بخش دیم کاهش دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال در بخش سجاسرود ۳۰هزارتن،مرکزی ۴۵هزار تن،افشار۱۵هزارتن و بزینه رود ۲۵هزار تن گندم جمع آوری شود که در مجموع ۱۱۵ هزار تن گندم به ارزش ۱۵۰میلیارد تومان برآورد می شود.

این مسئول ادامه داد: امسال برای اولین بار جشنواره گندم در تیرماه در جهاد کشاورزی خدابنده برگزار خواهد شد.

بیگدلی بخشدار بخش مرکزی شهرستان خدابنده نیز اظهار کرد: می توان از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی برای آموزش کشاورزان برای پرداخت زکات بهره برد.

در پاین حجت الاسلام طالبی امام حمعه قیدار نیز گفت: بر طبق روایت امام صادق(ع)همان طور که صلوات کامل کننده نماز است،زکات نیز کامل کننده روزه است،لذا زکات اهمیت ویژه ای در اسلام دارد که البته نیازمند فرهنگ سازی و تبلیغ است.

وی با بیان اینکه ماه های محرم و رمضان فرصت خوبی برای تبلیغ زکات در میان مردم است ولی متاسفانه کم کاری می شود افزود: زکات زیر نظر حاکمیت است و باید هماهنگی های لازم صورت گیرد تا از فعالیت افراد سجو در این زمینه جلوگیری شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جمع آوری مبلغ ۱۴میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال زکات در خدابنده /پیش بینی برداشت ۱۱۵ هزار تن گندم در خدابنده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..