تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محدودیت‌های بیمه‌ای فرشبافان برداشته می‌شود/ بررسی طرح 14 ماده‌ای حمایت از استادکاران صنایع دستی در مجلس

ساعت: 14:44 منتشر شده در مورخ: 1396/03/24 شناسه خبر: 1127184

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس از بررسی طرح 14 ماده‌ای حمایت از استادکاران صنایع دستی در مجلس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی اظهار کرد: از تک تک نمایندگان محترم که با نگرش فوق‌العاده مثبت خود به هنرمندان کشور به این طرح رای 88 درصدی دادند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: طرحی که در این روزها به صحن علنی آمده در گذشته نیز به صورت ناپخته به صحن آمده بود که برای رفع ایرادات به کمیسیون صنایع برگشت داده شد تا اینکه روز گذشته این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس با اشاره به جزئیات این طرح گفت: ما در بحث صنایع دستی و فرش دو متولی داریم، متولی فرش مرکز ملی فرش ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است و صنایع دستی دیگر نیز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که در این وضعیت به فرش توجه جدی نشده بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در طرح جدید دوستان در کمیسیون‌های مختلف و کسانی که نسبت به این طرح نظرات خوبی داشتند که سبب شده یک انسجامی بین فرش و صنایع دستی در این قانون ایجاد شود.

وقف‌چی با اشاره به اینکه تمامی امکاناتی که در این طرح پیش‌بینی شده هم برای فرش و هم برای صنایع دستی دیگر است، گفت: این طرح 14 ماده است که 3 ماده آن تصویب شده است و امیدواریم مواد دیگر این طرح تصویب و نواقص احتمالی نیز برطرف شود تا اینکه یک روش مناسب، ارزان و سریع برای اشتغال جوانان ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی مزایای فراوانی دارد از جمله اینکه در بحث تامین مواد اولیه نیاز به خارج از کشور نداریم و از طرفی می‌تواند اشتغال‌ آفرینی خوبی را در کشور داشته و نقش خود را در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های فعالان حوزه صنایع دستی بحث بیمه است، اظهار داشت: با تشخیص فعالیت توسط دو مرجع یعنی صنعت، معدن و تجارت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت حتما مکلف به بیمه کردن فعالان این عرصه خواهد بود.

وی اضافه کرد: در اجرای قانون فوق، عدم حضور در ساعت معین در محل کار نمی‌تواند درباره فرش و قالی مبنای قطع بیمه قرار گیرد که در گذشته چنین نبود و بیمه بیشتر فرشبافان به خاطر حضور نداشتن قطع شد.

وقف‌چی با تاکید بر اینکه فعالان حوزه صنایع دستی باید بیمه باشند تصریح کرد: ما معتقدیم که همه مردم در کشور باید بیمه شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محدودیت‌های بیمه‌ای فرشبافان برداشته می‌شود/ بررسی طرح 14 ماده‌ای حمایت از استادکاران صنایع دستی در مجلس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..