تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دفع پسماندها به صورت اصولی و با کارشناسی لازم باید صورت پذیرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبسترنیوز،جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان شبستر با حضور مدیرکل امورشهری استانداری آذربایجان شرقی در سالن جلسات فرمانداری شبستر برگزار شد.

منصور طالب پور  در این نشست با اشاره به اهمیت مدیریت و برنامه اصولی جمع آوری و دفع مناسب پسماند گفت: پس از بحث و بررسی های لازم و اجماع نظر با مسئولین شهرستانی و استانی مقرر شد نسبت به دفع پسماندهای شهرستان در محل موردنظر واقع در دشت وایقان اقدام شود.

وی اظهار کرد: این محل ۶ کیلومتر با شهر شبستر فاصله داشته و با توجه به وضعیت جغرافیایی شهرستان و لحاظ تمام شرایط بهداشتی و زیست محیطی این محل در نظر گرفته شده است.

فرماندار شبستر  افزود: هر چند اجرای این طرح توجیه اقتصادی ندارد اما ایجاد مرکز بازیافت و تفکیک زباله در محل ، جهت تولید کود می تواند از دیگر برنامه های این پروژه باشد و با احتساب سرانه تولید زباله حدود ۸۰ الی ۹۰ تن پسماند استحصالی در شهرستان خواهیم داشت .

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان شرقی نیز  گفت:باید در حل مشکلات شهری تعصب کورکورانه را کنار گذاشته و دیدگاهی توسعه گرا برای رسیدن به هدفی واحد داشته باشیم.

علیخانی با بیان اینکه هنوز اهمیت دفع اصولی پسماند در کشور بطورکامل جا نیفتاده است اظهار کرد: در دولت جدید یکی از سیاستهای کلی، حفظ محیط زیست است که موردتاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد لذا نیاز است در حوزه محیط زیست جرم انگاری لازم صورت گیرد و برخورد جدی و لازم با متخلفان صورت پذیرد.

وی افزود: الگوسازی در امور مختلف باید از شهرهای کوچک آغاز شود، دولت در بحث حفظ محیط زیست عزم جدی دارد و برای حل مشکل پسماند هزینه کرده است لذا توجه داشته باشیم اگر اراده ذهنی و جمعی بین مردم و مسئولین نباشد موفق نخواهیم شد.

علیخانی خاطرنشان کرد:دفن اصولی زباله، کنترل شیرآبه و … از جمله مسایل مهم در بحث دفن زباله است که با رعایت آنها از بروز سایر مشکلات از جمله آلودگی آبهای زیرزمینی و تخریب منابع طبیعی جلوگیری خواهیم کرد و تبدیل پسماند به انرژی مهمترین گام جهت استفاده و دفع اصولی زباله است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دفع پسماندها به صورت اصولی و با کارشناسی لازم باید صورت پذیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..