تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورزش‌ هایی براِی خانه‌ تکانی عضلات

ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX

وقتی وارد باشگاهی ورزشی می‌شوید و می‌خواهید ثبت نام کنید، با فهرستی بلند بالا و اسم‌های عجیب و غریب از ورزش‌های مختلف رو به‌ رو می‌شوید که شاید تا به‌ حال اسم آن‌ها را هم نشنیده‌اید. حیف نیست با این همه ورزش‌های گوناگون و مفید کل روزمان را بیهوده بگذرانیم و به باشگاه نرویم! به‌ خصوص اگر مشکل اضافه‌ وزن دارید، قرص و دارو را کنار بگذارید و با مشاوره مربیان و برنامه‌های دقیق به وزن ایده‌آل خود برسید. اسپينيگ، زومبا، ایروبیک، پیلاتس و تي آر ايكس تنها نمونه‌ای از اين ورزش‌ها هستند كه كافی است اراده كرده و ثبت نام کنید تا ديگر نتوانيد از آن‌ها دل بكنيد. هر کدام از این ورزش‌ ها کاربردهای گوناگون دارند که با مشورت باید ورزش مخصوص خود را ثبت نام کنید تا با یک انتخاب اشتباه آسیبی به بدن وارد نشود و نتیجه عکس روی بدن نداشته باشد. در ایم مطلب از دکتر سلام درباره این ورزش‌ها و تاثیرات آن‌ها برایتان توضیح می‌دهیم.

اسپینینگ؛ دوچرخه‌ای برای تناسب اندام

– چند سالی است ورزشی به اسم اسپینینگ در کشورمان جایی برای خود در سالن‌های ورزشی باز کرده که با یک دوچرخه ثابت انجام می‌شود. اسپینینگ یک دوچرخه ثابت و بدون حرکت است که در یک محیط بسته و در کلاس‌های معمولی انجام‌ پذیر است و احتیاج به امکانات فوق‌ العاده‌ای ندارد. در این ورزش استقامتی، مربی میزان تلاش و کوشش هر فرد را می‌سنجد و با روش‌های مختلف چرخ‌ زدن برنامه‌های عادی و طراحی‌ شده‌ای را به شاگردش می‌دهد. هر شخص در کلاس اسپینینگ خودش روش ورزش‌ کردنش را انتخاب می‌کند. برخی از شاگردان روش عادی چرخ‌ زدن همراه با شدت ایروبیک را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر که دوست دارند ضربان قلب‌ شان بالا رود به فعالیت‌های متناوب ایروبیک روی دوچرخه‌ها اصرار می‌کنند.

– اگر برای اولین بار این ورزش را امتحان می‌کنید، باید در سطح پایین ورزش کنید تا آسیبی به بدن‌تان وارد نشود. شاید فکر کنید یک دوچرخه‌ سواری ساده است، اما اگر در ابتدا در سطح بالا ورزش کنید، به‌ خاطر تجربه کم ممکن است در قسمت‌های بین زانو و قسمت پایین کمر آسیب وارد شود. این دوچرخه‌ها برای هر فرد متناسب با اندامش تنظیم می‌شود تا اصول اسپینینگ در آن رعایت شود. صندلی باید در ارتفاع بالا قرار بگیرد تا پا برای رسیدن به رکاب کشیده شود. همچنین دسته‌های دوچرخه می‌توانند بالا و پایین شوند که دوچرخه‌ سوار متناسب با آن بدن خود را تنظیم می‌کند.

ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX

پیلاتس ذهن را تقویت می‌کند

– اگر جزو افرادی هستید که تحرک ندارید، ورزش پیلاتس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پیلاتس یک روش منحصر‌ به‌ فرد و تمرینی برای ورزش‌ کردن است که هدفش دستیابی به بدن و ذهنی سالم است و در آن تناسب اندام حفظ می‌شود و با حرکات ورزشی متنوعی که با چوب، وزنه‌های کوچک و توپ دارید، در کوتاه‌ ترین زمان ممکن شما را به نتایج دلخواه‌تان می‌رساند و توانایی بدن‌تان را در هر سنی افزایش می‌دهد. پيلاتس به شكل‌ دهی بدن شما كمك می كند و سبب چربی سوزی می شود. در ورزش پیلاتس یک هارمونی بین مغز و بدن ایجاد می‌شود که باعث سرخوشی فرد شده و بر انعطاف‌ پذیری اندام‌ های بدن تمرکز دارد. از آنجا که فرد در تمام مدت انجام حرکات پیلاتس، تنفس و کشش‌های عضلانی خود را کنترل می‌کند، این امر باعث افزایش تمرکز فکری و حضور ذهن می‌شود. با انجام این ورزش دردهای مفصلی کاهش می‌یابد و به شما كمك می كند مهره‌های گردن و كمرتان از درد و آسيب دور بماند. شكمی صاف و كمری باريك‌ تر داشته باشيد و اگر جایی از بدن‌تان آسیب دیده باشد، پیلاتس این مشکل را حل می‌کند. شاید فکر کنید که این یک ورزش زنانه است و مردان آن را انجام نمی‌دهند، اما باید بگوییم در اصل یک ورزش مردانه است که عضلات را تقویت و چربی را کاهش می‌دهد. در مجموع، این ورزش در مردان و زنان بدن را قوی و به تقویت ناحیه لگن نیز کمک می‌کند. اگر جزو افرادی هستید که خواب آرامی در شب‌ها ندارید، وقتی این ورزش را دنبال کنید، بعد مدتی متوجه می شويد كه استرس و عصبانيت شما كمتر می شود، از لحاظ روحی آرام‌تر می شويد و به این ترتيب شب‌ها راحت‌تر می خوابيد.

ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX

با زومبا حال و حوصله‌تان جا می‌آید

– اگر می‌خواهید خیلی سریع و بدون رژیم غذایی، سخت وزن خود را کاهش دهید و در کنارش احساس خوبی داشته باشید، ورزش زومبا یکی از گزینه‌های مناسبی است که شما را زودتر از آنچه فکر می‌کنید به اندام مناسب می‌رساند. در این ورزش، هیچ‌ گونه آسیبی به بدن وارد نمی‌شود و فشار خون را تنظیم می‌کند. اگر می‌خواهید ورزش‌ کردن برایتان کسل‌ کننده نباشد، زومبا را انتخاب کنید تا با حرکات موزونی که در این ورزش انجام می‌دهید، در آخر جلسات احساس آرامش و سرزندگی کنید. زومبا جزو ورزش‌های هوازی است و نه‌ تنها بدن بلکه ذهن را هم تقویت کرده و متابولیسم بدن را تنظیم می‌کند. در این ورزش مفرح و سرگرم‌ کننده، حرکات کاملا حساب‌ شده است و تاثیری مستقیم بر اندام‌های بدن دارد و چربی‌های اضافه را آب می‌کند. اگر بتوانید با توجه به ریتم حرکات را انجام دهید، این ورزش برایتان بسیار لذت‌ بخش می‌شود. این ورزش، ترکیبی از رقص سریع و حرکات هوازی است که هم شما را به وزن ایده‌آل می‌رساند هم با این ورزش احساس شادی و نشاط می‌کنید. برای همین است که این ورزش یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن شناخته شده است، زیرا فرد آنقدر سرگرم می‌شود که متوجه گذر زمان نشده و ورزش‌کردن برایش خسته‌ کننده نیست.

در این باره بیشتر بخوانید: نکات مهمی که باید درباره ایروبیک و یا زومبا بدانید

ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX

ایروبیک؛ درمانی برای بی‌خوابی

– اگر برای کاهش وزن خیلی عجله ندارید و بیشتر دوست دارید از نظر سلامت به نتیجه مطلوب برسید، ایروبیک را انتخاب کنید. ایروبیک یک ورزش قدرتی نیست که بتوانید با آن عضله‌ سازی کنید. اغلب تصور می‌کنند با ایروبیک می‌توانند در مدت کوتاهی چربی و وزن اضافی خود را از بین ببرند، اما باید بگوییم این ورزش فقط همراه با یک رژیم غذایی درست به نتیجه می‌رسد. البته زمانی که این ورزش را انتخاب می‌کنید، به‌ مرور اشتهایتان سرکوب می‌شود. مطالعات نشان داده می‌توان مشکل بی‌خوابی را بدون استفاده از دارو و با انجام این ورزش برطرف کرد. یک جلسه ایروبیک سبک می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب و بهبود بیمارانی که دچار بی‌خوابی هستند، کمک کند. اگر ایروبیک را به‌ صورت گروهی انجام دهید، افسردگی از شما دور شده و باعث می‌شود بعد از ورزش روحیه خوبی داشته باشید. ایروبیک همه بدن را لاغر می‌کند و برای خانم‌هایی که می‌خواهند چاق شوند، ورزش مناسبی نیست. اگر دچار درد زانو هستید این ورزش را توصیه نمی‌کنیم.

ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX ورزش کردن فواید ورزش کردن فواید انواع ورزش ها زومبا تی آر ایکس پیلاتس ایروبیک انواع ورزش اسپینینگ TRX

باید عاشق تی آر ایکس شوید

– شاید برای شما هم این اتفاق افتاده که در باشگاه‌های ورزشی، فعالیتی را می‌بینید که افراد آویزان به کش، با آن حرکات ورزشی انجام می‌دهند. اما شاید برای همه سوال باشد که این بند کشی چگونه شما را به وزن ايده‌ آل‌تان می رساند. در این ورزش، که به اسم تی آر ایکس هفت سالی است در سالن‌های ورزشی جاخوش کرده، آویزان‌شدن از این بندها و انجام حرکات منظم تمام عضلات بدن را درگیر کرده و روی ماهیچه‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد. این ورزش ابتدا با نرمش‌های سبک و راحت آغاز شده و بعد از چند جلسه برنامه‌های این حرکات سخت‌تر و حرفه‌ای‌تر می‌شود. در ورزش تی آر ايكس، تنها با حرکات متفاوتی که با این دو بند انجام می‌شود، می توان تمام عضلات ضعيف بدن را مقاوم کرد و چربی‌ های اضافی را سوزاند. شاید این ورزش در ابتدا کسل‌ کننده باشد اما به‌ مرور عاشقش می‌شوید و اگر این ورزش را با عشق انجام دهید، خیلی زود به نتیجه مطلوب می‌رسید.

مطلب مرتبط: ۶ نکته طلایی برای ورزش کردن در فصل تابستان و هوای گرم

منبع: دکتر سلام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورزش‌ هایی براِی خانه‌ تکانی عضلات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..