تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوترش برلزوم دستیابی به استراتژی‌های هوشیارانه در مقابله با تروریسم

دبیرکل سازمان ملل با هشدار نسبت به این که شکست اقدامات در مقابله با تروریست‌ها تنها مردم را به سمت‌ آنها می‌کشاند، گفت:‌ راه‌ها و سیاست‌های جلوگیری از افراط‌گرایی باید تمامی جوانب جامعه را به ویژه آنهایی که از تبعیض ساختاری و به حاشیه کشیده شدن در عذاب هستند، در بر بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، آنتونیو گوترش، دبیرکل این نهاد بین‌المللی در جریان نشستی بلندپایه درباره استراتژی‌های مقابله با تروریسم در آسیای مرکزی گفت:‌ سیاست‌هایی که حقوق بشر را محدود می‌کند تنها باعث بیگانه سازی مذهب و جوامع قومیتی می‌شود که به صورت عادی تمایل دارند تا با افراط گرایی مبارزه کنند. اطلاع داشتن و احترام گذاشتن به شرافت و حقوق انسامی شامل زیرساخت‌ها و عقاید حساس به مقابله با تروریسم کمک می‌کند و این کار را باید با ایجاد همبستگی اجتماعی و حس مشترک به دست آورد.

تهدید تروریسم و خشونت‌های افراط گرایی به دلیل گسترش فعالیت‌های سازمان‌های تروریستی بدتر شده و آنها را قادر ساخته تا به راحتی دست به حملات و تندوری اشخاص به ویژه جوان‌ترها در خارج از محدوده‌های جنگی بزنند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین ادامه داد، راه حل های چند وجهی برای موفقیت در چالش های این چنینی بسیار مهم هستند.

وی همچنین اقدامات دولت‌های تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان را در تصویب اعلامیه عشق‌آباد و برنامه اقدام مشترک برای تحقق استراتژی مقابله با تروریسم جهانی سازمان ملل در آسیای مرکزی مورد ستایش قرار داد و گفت:‌ این توافق بازتاب تعهد این کشورها برای رویارویی مشترک و شکست تروریسم با حمایت سازمان ملل است. برنامه اقدام مشترک نمونه‌ای واضح برای سایر کشورهای جهان و نشانگر عملکردی جامع، رهبری و خواست سیاسی برای مقابله با تروریسم است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از کشورهای ذکر شده خواست تا به همکاری با یکدیگر درباره مسائلی چون مقابله با تامین مالی تروریسم، تقویت امنیت مرزی، تداوم گفت و گو با نهادها و رهبران مذهبی و همچنین اهمیت دادن به نقش رسانه در پرداختن به تروریسم و خشونت های افراط گرایی ادامه دهند.

وی ادامه داد: آسیای میانه فرصتی خوب برای نشان دادن رهبری و مدیریتش به جهان با توسعه ملی و برنامه‌ای منطقه‌ای برای جلوگیری از تروریسم و خشونت‌های افراطگرایی به دست آورده و سازمان ملل هم به حمایتش از آن ادامه می‌دهد.

در این نشست بلندپایه در عشق آباد وزرای پنج کشور آسیای میانه بیانیه مشترکی را با هدف تقویت همکاری منطقه ای در زمینه مقابله با تروریسم تصویب کردند.

آنها همچنین تصمیم گرفتند تا به تحقق استراتژی مقابله با تروریسم جهانی سازمان ملل که در سال ۲۰۰۶ توسط مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد و همچنین پیشنهادهای مربوط به برنامه اقدام برای جلوگیری از تروریسم خشن با انجام گفت و گو و جلوگیری از درگیری، رسیدگی به پدیده شبه نظامیان خارجی، تقویت مهارت های توسعه و رسیدگی به مساله سواستفاده از فناوری های ارتباطی بپردازند.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوترش برلزوم دستیابی به استراتژی‌های هوشیارانه در مقابله با تروریسم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..