تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فولاد مبارکه؛ بنگاه صنعتی و اقتصادی یا بنگاه سیاسی و انتخاباتی

شرکت فولاد مبارکه یک مرکز اقتصادی خصولتی محسوب می‌شود که در ظاهر به‌غیراز فعالیت‎های صنعتی که از درآمد بسیار قابل‌توجهی هم برخوردار است در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه هم نشان داد که درزمینهٔ سیاست هم‌دستی بر آتش دارد.

روز نو :

شرکت فولاد مبارکه یک مرکز اقتصادی خصولتی محسوب می‌شود که در ظاهر به‌غیراز فعالیت‎های صنعتی که از درآمد بسیار قابل‌توجهی هم برخوردار است در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه هم نشان داد که درزمینهٔ سیاست هم‌دستی بر آتش دارد.

به گزارش روز نو- شرکت فولاد مبارکه یک مرکز اقتصادی خصولتی محسوب می‌شود که در ظاهر به‌غیراز فعالیت‎های صنعتی که از درآمد بسیار قابل‌توجهی هم برخوردار است در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه هم نشان داد که درزمینهٔ سیاست هم‌دستی بر آتش دارد.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی و تولید فولاد در ایران است كه از انواع محصولات فولادی برخوردار است و تنها در سال گذشته 3 میلیارد دلارفروش محصول داشته است.

فولاد مبارکه دارای تعداد 45 هلدینگ و شرکت سهامی است که از شرکت‌های زیرمجموعه دیگری تشکیل‌شده است. یکی از آن هلدینگ‌ها به نام توکا ریل فعالیت می‌کند که خود دارای 25 شرکت توکا است و در سال دارای بیش از هزار میلیارد گردش مالی است. شرکت‌های سهام عدالت یزد، سهام عدالت کرمان، ایمیدرو، سازمان تأمین اجتماعی کشور و شرکت سرمایه‌گذاری سپاه امید از عمده سهامداران این شرکت هستند.

اما آنچه جاي تعجب است تغيير ناگهاني برخي از اعضای هیئت‌مدیره این شرکت دقیقاً در روزهای قبل و پس از انتخابات ریاست جمهوری است كه حکم انتصاب خود را دریافت کردند که این امر جای تأمل و تردید فراوانی را به وجود آورده است.

در شرکت فولاد مبارکه براثر فشارها از سوی مدیرعامل (سبحانی) و معاون اقتصادی و مالی (نادری) هر فردی که وابستگی به دولت روحانی داشت عزل و جایگزین آنان فرد یا افرادی منصوب شدند که از مدیران دولت احمدی‌نژاد به‌حساب می‌آمدند.

منوچهر نیک فر ازجمله این افراد است. او از نیروهایی بود که با دستور مستقیم علی‌اکبر محرابیان، وزیر صنعت و معدن دولت سابق از خوزستان به اصفهان آمد و بعد از سه سال حضور به‌عنوان معاون منابع انسانی مبارکه عزل شد، ولی پیش از انتخابات مجدد تحت عنوان معاون تکنولوژی که بزرگ‌ترین معاونت به‌حساب می‌آید، به کار فراخوانده شد.

 احمد سعید بخش یکی دیگر از افرادی منتصب به جبهه پایداری است که در فهرست نقل و انتقالات فولاد مبارکه قرار دارد.

او در زمان احمدی‌نژاد در دور اول فرماندار مبارکه و در دور دوم مدیرکل شهری استانداری بود همچنین سال‌ها رئیس دفتر فرمانده سپاه استان و مدیرعامل باشگاه ماهان متعلق به برادران ریخته گران - از بدهکاران کلان بانکی - را بر عهده داشت و از ستون‌های ستاد قالیباف و رئیسی به‌حساب می‌آمد. نامبرده نیز یک هفته پس از برگزاری دوازدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری، به‌جای مدیرعامل توکا ریل منصوب شد؛ در این بین 5 نفر از مدیران عامل گروه توکا و نزدیک به دولت درست یک هفته پس از انتخابات عزل شدند که اسامی آنان عبارت از سعید بخشی جایگزین پرورش در توکا ریل، روشن جایگزین کریم پور در توکا کشش، غفوری جایگزین صادقی در بهین ریل، اعتزازیان جایگزین غفوری در بهسازان غلتک و سلیمانی فرد جایگزین درویشی در نسوز آذر است.

در این میان امیر مسعود هراتیان، مدیرعامل فولاد هرمزگان و از مدیران توانمند و نزدیک به دولت حدود یک ماه مانده به تبلیغات ریاست جمهوری در اتفاقی نادر به همراه تمامی مدیران منتصب به او در کمتر از 24 ساعت عزل شده‌اند.

این نقل و انتقالات را به این دلیل می‎توان انتخاباتی دانست که برخی از اعضای هیئت‌رئیسه جدید فولاد مبارکه و شرکت‎های زیرمجموعه بخش زيادي از هزینه‌های تبلیغاتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری خصوصاً در اصفهان از سوی آنان تأمین‌شده بود که این خود دلیلی محکم در رابطه با این تغییر و تحولات است.

بر همین اساس وزیر صنعت معدن و تجارت باید پاسخگو باشد که با چه مجوزی فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه هزینه‎های ستاد انتخاباتی نامزد خاص در انتخابات را تأمین کرده‎اند و به چه دلیل در آستانه انتخابات و یا یک هفته پس‌ازآن این مجموعه این تعداد تغییرات داشته است؟ و افرادی که پس‌ از انتخابات به استخدام فولاد مبارکه و شرکت‎های زیرمجموعه درآمده‎اند پاداش کدام کاری را این‌گونه دریافت کرده‎اند؟

بر اساس سخنان اخیر رئیس‌جمهور که تأکید کردند از مدیران در دولت جدید بهره خواهد برد و برخی که گیوه را برنکشیدند در ظاهر دیگر جایی در دولت دوازدهم نخواهند داشت، بنابراین چشم بستن بر فعالیت‌های انتخاباتی و سیاسی فولاد مبارکه و زیرمجموعه‎های آن با هیچ منطقی همخوانی ندارد.

با توجه به اینکه شرکت فولاد تنها به فولاد مبارکه منتهی نمی‌شود و فولاد خوزستان و هرمزگان را نیز دربرمی گیرد همان‌طور که در بالا توضیح داده شد پایگاه خبری رویداد۲۴ در چند روز آینده ابعاد تازه‌ای از فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی آن‌ها را نیز همراه با اسناد معتبر به انتشار درخواهد آورد تا شبهات موجود در آن برای مخاطبان برطرف شود.

رویداد۲۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فولاد مبارکه؛ بنگاه صنعتی و اقتصادی یا بنگاه سیاسی و انتخاباتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..