تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان خودزنی در روانشناسی، باردارم

به علت فشارهای زیاد روانی در طی مدت بارداریم چهار بار خودزنی کرده ام میخواستم تاثیر آن بر جنین چگونه است؟

 سوال مخاطب نی‌نی‌بان: به علت فشارهای زیاد روانی در طی مدت بارداریم که به شش ماه میرسد چهار بار خودزنی کرده ام که همراه با استرس و حالت تهوع شدید بوده است، هر کدام دو تا چهار ساعت ادامه پیدا کرده و در ماهای مختلف بارداری بوده است، میخواستم تاثیر آن بر جنین چگونه است؟ و همچنان سونوگرافی هایم گفته شده جنین سالم است.

 پاسخ دکتر پرویز رزاقی، روانشناس خانواده و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس:

احتمالا شما یک اختلالی در زندگی دارید که نمی خواهید جنین به دنیا بیاید. باید آن اختلال را بررسی کنید. چرا که قطعا اثر منفی و بدی می تواند بر روی جنین داشته باشد. مخصوصا اگر در سه ماهه اول بارداری باشد ممکن است بچه با اختلالات روان نژندی به دنیا بیاید، رفتارهای پرخاشگرایانه و عصبی در بزرگسالی و یا رفتارهای همراه با خشونت در مدرسه از خود نشان دهد. ممکن است در مسئولیت اصلی بچه که درس خواندن است، به شکل مشکلات در یادگیری باشد.

مخصوص زمانی که می خواهد تکالیفش را بنویسد یا بخواهد آرام در کلاس بنشیند. به طور کلی می تواند فرزند را دچار مشکل کند. چون احتمال وجود مشکلات رفتاری برای بچه وجود دارد، الان شما باید سعی کنید به جنینتان آرامش دهید، هوای خود را داشته باشید، به ورزش بروید، مسافرت کنید و یک سری رفتارهایی را که هم شما و هم جنین را به آرامش می رساند را انجام دهید. در صورتی که می توانید با یک مشاور مشورت داشته باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان خودزنی در روانشناسی، باردارم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..