تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سریع ترین خودروی جهان آزمایش می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی،  قرار است سریعترین خودروی جهان آزمایش شود.

 این خودرو که Bloodhound Supersonic Car یا SSC نام گرفته ۱۰ سال تحت تولید بود و بالاخره اکتبر امسال آزمایش خواهد شد. البته این آزمایش در سرعت پایین و برای بررسی طراحی خودرو انجام می شود.

 SSC برای نخستین مرتبه در فرودگاه نیوکوی در کورنوال آزمایش خواهد شد.  طبق برنامه ریزی این خودرو قبل از رسیدن به پایان این مسیر ۲۷۴۴ متری به حداکثر سرعت ۳۵۴ کیلومتر برساعت خواهد رسید. البته به تدریج ودر آزمایش بعدی سرعت خودرو به ۱۶۰۰ کیلومتر برساعت خواهد رسید.

درهرحال ایده ساخت خودرو در سال ۲۰۰۷ شکل گرفت. SSC به وسیله جت حرکت می کند و هدف از ساخت آن شکستن رکورد سرعت خودروها روی زمین است.  نیروی محرکه  خودرو از تک موتور جت Eurofighter-Typhoon تامین می شود.

این خودرو توسط گروهی از کارشناسان مسابقات فرمول ۱ و آئرودینامیک و با کمک مهندسان مکانیک و الکتریک ارتش سلطنتی انگلیس ساخته شده است.

با توجه به طول ۱۹ و عرض ۳ کیلومتری خودرو، گروه سازنده بلود هاوند برای انجام آزمایش سرعت بالای خودرو،  سراسر دنیا را جستجو کردند تا صحرای مناسب برای  آزمایش این خودرو را بیابند.  آنها صحرای هاکلسون پن در آفریقا  را برای این کار انتخاب کردند.

این خودرو با حداکثر سرعت خود می تواند ۱.۶ کیلومتر را در ۳.۶ ثانیه طی کند.  همچنین دارای سه واحد تولید کننده نیرو است. یک جت رولز رویس EJ۲۰۰، چند راکت هیبرید نامو و یک موتور ۸ سیلندر سوپر شارژ جاگوار با قدرت bhp۵۵۴.  این بخش ها پمپ اکسید کننده خودرو را به حرکت در می آورند. همچنین خودرو در ۵۵ ثانیه می تواند سرعت خود را از صفر به ۱۶۱۰ کیلومتر برساعت برساند. در این مدت زمان خودرو ۱۹ کیلومتر را طی خواهد کرد.

جالب آنکه چرخ های آن نیز در ثانیه ۱۷۰ مرتبه می چرخند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سریع ترین خودروی جهان آزمایش می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..