تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی برخی ویژگی‌های امام علی (ع) در کلام آیت‌الله سبحانی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله جعفر سبحانی در برنامه چشمه معرفت که از شبکه دو سیما پخش شد اظهار کرد: امشب شب ضربت خوردن امام علی (ع) است و سؤال امشب نیز متناسب با امام علی (ع) است، سؤال این است که ویژگی‌های امام علی (ع) و برتری‌های ایشان نسبت به بقیه چیست.
 
وی در پاسخ به سؤال مطرح شده عنوان کرد: وجود امام علی (ع) همچو دریایی مواج است که نمی‌شود ویژگی‌های برتر بیشمار ایشان را تماما برشمرد، ولی به چند مورد از آن‌ها می‌توان اشاره کرد؛ یکی از ویژگی‌هایی برتر امام علی (ع) ولادت یافتن ایشان در کعبه است که در این مورد با حضرت مسیح (ع) نوعی اشتراک دارد چرا که حضرت مسیح در بیت‌لحم تولد یافته است و امام علی (ع) در کعبه متولد شده‌است.
 
این مرجع تقلید ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های افتخار آفرین که امام علی (ع) دارد این است که ایشان بعد از بعثت رسول اکرم هفت سال با پیامبر (ص) نماز خوانده است، امام علی (ع) فرمود: ه است «هفت سال با پیامبر اکرم (ص) نماز خواندم و جز من و خدیجه کسی دیگر اینچنین نبود و من به دنبال پیامبر (ص) بودم همانند فرزندی که به دنبال مادر است».
 
وی افزود: از دیگر ویژگی‌های برتر امام علی (ع) این است که از کودکی چشم برزخی برایشان باز شد، زمانی که حضرت جبرییل برای ابلاغ رسالت پیامبر اکرم (ص) آمد امیرمؤمنان صدای جبرییل را شنید و به نحوی ایشان را دید؛ پیامبر (ص) به امام علی (ع) فرمود: «یا علی، آنچه که من می‌شنوم تو می‌شنوی و آنچه که من می‌بینم تو نیز می‎بینی با این تفاوت که من پیامبر هستم و تو پیامبر نیستی».
 
آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: اینکه فردی در ۱۳ سالگی و به روایتی در ۱۰ سالگی چشم برزخی‌اش گشوده شود و به بلوغ عرفانی و معنوی برسد ویژگی بسیار برجسته‌ای است که امام داشته است.
 
وی ادامه داد: لیلة‌المبیت از دیگر ویژگی‌های برجسته امام علی (ع) است، آیه‎ای نیز در این خصوص در قرآن کریم وجود دارد مبنی بر اینکه «عده‌ای هستند جان بر کف که می‌خواهند جان خود را بدهند و رضایت خدا را بخرند».
 
این مرجع تقلید با اشاره به واقعه لیلة‌المبیت گفت: پیامبر (ص) خطاب به امام علی (ع) فرمود که قریش می‌خواهد جان من را بگیرد، امام علی (ع) بی‌هیچ واهمه‌ای قبول کردند که در لیلةالمبیت که قریش قصد جان پیامبر (ص) را کرده بود در جایگاه پیامبر (ص) بخوابد تا به پیامبر (ص) آسیبی نرسد و اینگونه رضایت خداوند را جلب کند.
 
آیت‌الله سبحانی ادامه داد: امام علی (ع) نخستین مجاهد اسلام است، در جنگ بدر چندین نفر از قهرمانان قریش حاضر بودند، ولی هیچ کدام حاضر نشدند بجنگند، در این هنگام امام علی (ع) نخستین مجاهد اسلام بود که شمشیر کشید.
 
وی اضافه کرد: در جنگ احزاب که یکی از دشمنان مسلمانان نعره می‌کشید و از بین مسلمانان طلب مبارز می‌کرد تا با او بجنگد آن زمان امام علی (ع) بود که جرأت جنگیدن با او داشت و شر او را از سر مسلمانان کم کرد.
 
این مرجع تقلید فتح باب خیبر را از در دیگر افتخارات ویژه امام علی (ع) دانست و گفت: این افتخارات امام علی (ع) که به آن اشاره شد مربوط به زمان حیات پیامبر (ص) است.
 
آیت‌الله سبحانی افزود: حضور امام علی (ع) در مباهله نیز از دیگر ویژگی‌های برتر امام علی (ع) است، این افتخار است که امام علی (ع) نیز جزء کسانی است که آمین گفتنش سبب صعود دعای پیامبر (ص) به سوی خداوند می‌شود.
 
انتهای پیام/ز



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی برخی ویژگی‌های امام علی (ع) در کلام آیت‌الله سبحانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..