تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوشحالی سیاستمداران آمریکا از حادثه تهران تنفر ملت را بیشتر کرد

آیت‌الله مکارم شیرازی؛

خوشحالی سیاستمداران آمریکا از حادثه تهران تنفر ملت را بیشتر کردبه گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه سه شنبه در مراسم احیای شب قدر که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت شب قدر اظهار کرد: این شب دارای سه امتیاز مهم است که همه باید به آن توجه کنند.

 
وی ادامه داد: نخستین امتیاز شب قدر، نزول قرآن کریم در این شب است، قرآنی که نور و سرچشمه هدایت است، همه آن در شب قدر بر قلب پاک رسول اکرم(ص) نازل شد و بزرگترین هدیه خداوند قرآن کریم است.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: یکی دیگر از امتیازات شب قدر این است که برکات و نعمت‌های الهی در طول یک سال در این شب مقدر می‌شود و انسان باید در شب قدر توبه کند تا سهم بیشتری از برکات الهی را به دست آورد.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به امتیازات شب قدر نسبت به شب‌های دیگر اظهار کرد: یکی از این امتیازات این است که شب قدر ارزشی بیشتر از هزار شب دارد، به همین دلیل انسان باید این شب را احیا کند.
 
وی ادامه داد: شب قدر با نام امام علی(ع) آمیخته شده است و مردم در این شب به یاد این امام معصوم می‌افتند و این مساله ارزش شب قدر را بالاتر می‌برد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: کتاب نهج البلاغه شامل سه بخش خطبه‌ها، نامه‌ها و کلمات قصار است و مردم باید سعی کنند که فاصله خودشان را با این کتاب کم کنند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به راه های زنده شدن قلب انسان اظهار کرد: امام علی(ع) فرموده است که با موعظه قلب خود را زنده کنید، نخستین واعظ خداوند است که در قرآن ما را موعظه می‌کند، انسان زمانی که می‌بیند در قلبش نورانیت نیست، باید به قرائت قرآن کریم بپردازد و موعظه الهی قلب انسان را زنده می‌کند.
 
وی ادامه داد: ائمه معصومین(ع) جزو واعظان بودند و کلام آن‌ها موعظه است و بدن انسان هم برای او بهترین واعظ است.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان باید به دنبال کسب رضایت الهی باشد افزود: کسی که رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خداوند رابطه میان رابطه او و مردم را اصلاح خواهد کرد.  
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به واعظ درونی انسان اظهار کرد: مراد از این واعظ همان وجدان انسان است، کسی که کار خلافی را انجام می‌دهد، می‌گوید من عذاب وجدان دارم، اگر این واعظ درونی زنده باشد، انسان اگر راه غلط را هم برود، از این راه برمی‌گردد.
 
وی ادامه داد: در حوادث تروریستی تهران شاهد شهادت 17 نفر از مردم کشورمان بودیم، از سوی دیگر شاهد ابراز خوشحالی برخی از سیاستمداران آمریکایی از این حوادث بودیم، کسی که وجدان داشته باشد، چنین حرف‌هایی را نمی‌زند، این اقدام موجب تنفر بیشتر مردم ما نسبت به آمریکا شد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انسان باید سعی کند که وجدان خودش را زنده نگه دارد، توبه در صورتی قبول است که با کارهای نیک آینده، کار بد گذشته جبران شود.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت توجه انسان به واعظان اظهار کرد: قبرهای خالی برای انسان واعظ است، سفارش شده است انسان زمانی که غم  و اندوه دارد، به قبرستان برود و برای مردگان فاتحه بخواند، جهان آفرینش برای انسان موعظه است، اما این موعظه‌ها نیاز به گوش شنوا و چشم بینا دارد تا پند بگیرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات امام علی(ع) این است که در زمان تنهایی دین اسلام به کمک این دین رفت، مسلمانان در جنگ احد در نهایت شکست خوردند، در این جنگ امام علی(ع) از رسول اکرم(ص) دفاع کرد تا پیامبر(ص) به دست مشرکین به شهادت نرسد و در جنگ احد 90 زخم بر امام علی(ع) وارد شد.
 
انتهای پیام/ز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوشحالی سیاستمداران آمریکا از حادثه تهران تنفر ملت را بیشتر کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..