تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هجوم کرم های برگ خوار به کشتزارهای چغندر تربت حیدریه

محمد کریمی فرزقی، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با هشدار به چغندرکاران، افزود: کارادرینا، نوعی کرم برگخوار و یکی از خطرناکترین آفات زراعی است که مزارع چغندر قند، ذرت و سیب زمینی را تهدید می کند.
وی سطح زیر کشت چغندر قند در این شهرستان را افزون بر سه هزار هکتار عنوان و بیان کرد: اکنون بخش عمده ای از این مزارع به آفت کارادرینا آلوده شده که تا کنون همه کشتزارها در 2 مرحله سمپاشی شده و برنامه ریزی لازم برای سمپاشی این سطوح در مراحل بعدی نیز صورت گرفته است.
کریمی افزود: این آفت مختص گونه چغندر قند نیست و بنا به شرایط جغرافیایی منطقه ممکن است بین هشت تا 12 مرتبه به مزارع چغندر قند، سیب زمینی و دیگر گونه های گیاهی آسیب وارد کند.
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه اظهار کرد: این آفت، برگخوار است و چنانچه کشاورزان توجهی به سمپاشی و مبارزه با آن نداشته باشند به تدریج برگ های چغندر قند را از بین برده و با آسیب زدن به رشد این محصول، خسارت زیادی به آنان تحمیل می کند.
کریمی در عین حال به کشاورزان این منطقه خواست تا توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی را جدی گرفته و با خرید سم از مراکز معتبر و تایید شده برای مقابله با آفات مزارع خود اقدام کنند.
منطقه تربت حیدریه به عنوان قطب تولید زعفران کشور و یکی از مراکز اصلی کشاورزی خراسان، 90 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد.
این شهرستان با تولید 37 نوع محصول زراعی و31 گونه باغی به ترتیب رتبه پنجم و سوم را در خراسان رضوی دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هجوم کرم های برگ خوار به کشتزارهای چغندر تربت حیدریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..