مدیر روابط عمومی شرکت بهرهبرداری مترو جزئیات برخورد دو قطار در ایستگاه مترو را تشریح کرد.
تدوین پروتکل جدید مترو پس از حادثه «طرشت»احسان مقدم مدیر روابط عمومی شرکت بهرهبرداری مترو گفت: دقایقی پیش قطاری در ایستگاه متروی طرشت در خط ۲ مترو به علت نقص فنی ایستاده بود که یک دستگاه قطار دیگر از پشت با این قطار برخورد میکند.وی با بیان اینکه کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند گفت: اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام میشود اما آنچه که مهم است اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات نداشته است.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران:
متاسفانه راهبر قطار در بازجوییها عنوان کرده که میدانسته نباید دستگاه ATP را خاموش کند اما به دلیل آنکه فکر میکرده دستگاه در حال eror دادن است، آن را خاموش میکند و متاسفانه خطای انسانی راهبر قطار حادثه تلخی را رقم میزند.
راهبر به تازگی دورههای آموزشی را طی کرده و وارد خط شده بود و اینگونه نیست که برخیها عنوان میکنند راهبر خسته بوده است.
اگر این حادثه در داخل تونل و یا در حالی که سرعت قطار بیشتر بود اتفاق میافتاد، قطعا حوادث بدتری را شاهد بودیم که برهمین اساس شرکت بهرهبرداری مترو موظف شد که تمهیدات خاصی را برای راهبران خود اتخاذ کنند که برهمین اساس مقرر شد ارتباط بیشتری فیمابین مرکز فرمان و راهبرها برقرار شود و کنترل ایتیپی دو طرفه باشد.
از شرکت بهرهبرداری مترو خواسته شد که هشدار و اخطار شدیدی به همه راهبران قطار داده شود تا به هیچ وجه خودسرانه اقدام به خاموش کردن ATP نکنند.
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir