تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نماز و دعای روز نوزدهم ماه رمضان/ خواندن دعای افتتاح و توجه به حضرت ولی عصر (عج)

ماه رمضانعلی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: نوزدهمین روز از ماه رمضان، روز ضربت خوردن حضرت علی (ع) و نخستین شب از شب‌های قدر است از این رو علاوه بر دعا و نمازی که برای هریک از روزهای ماه رمضان سفارش شده، شایسته است دعاهایی مانند دعای افتتاح خوانده شود.

وی ادامه داد: بسیاری از بزرگان دینی دعای افتتاح را در زمره دعاهای ممتاز برشمرده‌اند و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دعا این است که فرد دعاکننده را هر شب متوجه حضرت ولی عصر (عج) می‌کند.

این کاشناس علوم قرآنی تصریح کرد: براساس آنچه که در روایت‌ها مورد سفارش قرار رفته، هر کسی که در ماه مبارک رمضان کار خیر و مستحبی انجام دهد همانند فردی که یکی از واجبات الهی را انجام داده باشد، پاداش می‌گیرد و پاداش کسی که یکی از واجبات الهی را در این ماه انجام دد مانند ثواب کسی است که هفتاد واجب از واجبات خداوندی را در ماه‌های دیگر انجام بدهد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: همچنین هر کسی که در این ماه به زیردست خود آسان بگیرد، خداوند تخفیف در حساب را برای او مقرر می‌فرماید چرا که رمضان ماهی است که آغاز آن رحمت، میانه‌اش آمرزش و پایانش برآورده‌شدن حاجت‌ها و رهایی از آتش است.

نوری‌زاده یادآور شد: عبادت در ماه مبارک رمضان ثوابی چندبرابر ماه‌های دیگر دارد و پاداش یک شب نماز مستحبی آن همانند ثواب هفتاد شب نماز مستحبی در ماه‌های دیگر است.

وی توضیح داد: خواندن این دعا در نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان از ارزش بسیار زیادی برخوردار است:

"بسم الله الرحمن الرحیم 

اللهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ وسَهّلْ سَبیلی الى خَیْراتِهِ ولا تَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ یا هادیاً الى الحَقّ المُبین. 

خدایا زیاد بگردان در آن بهره مرا از برکاتش وآسان کن راه مرا به سوى خیرهایش ومحروم نکن ما را از پذیرفتن نیکىهایش اى راهنماى به سوى حـق آشکار."


این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: همچنین در شب نوزدهم ماه میهمانی خدا خواندن نمازی 50 رکعتی همراه با سوره حمد و 50 مرتبه سوره انزال سفارش شده است. زنده یاد علامه مجلسی درباره این نماز گفته‌اند: به ظاهر مراد آن است که در هر رکعت یک مرتبه این سوره خوانده شود زیرا در یک شب خواندن دو هزار و پانصد مرتبه سوره زلزال دشوار خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نماز و دعای روز نوزدهم ماه رمضان/ خواندن دعای افتتاح و توجه به حضرت ولی عصر (عج)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..