تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمايت از صنايع دستي از سياست هاي اصلي دولت است/ ايران بايد نقش خود را به صورت فعال در زمينه احياء جاده ابريشم ايفا كند

جلسه شوراي عالي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ظهر امروز (سه شنبه) به رياست معاون اول رئيس جمهور برگزار شد.

دكتر اسحاق جهانگيري در اين جلسه با اشاره به نقش مؤثر بخش صنايع دستي در اشتغالزايي و توسعه صادرات غيرنفتي، گفت: صنايع دستي نماد فرهنگي ايران است و يكي از سياست هاي اصلي دولت حمايت از بخش صنايع دستي و توسعه فعاليت ها و برنامه هاي اين بخش است.
معاون اول رئيس جمهور همچنين با اشاره به يكي از دستورهاي جلسه تحت عنوان تدوين طرح گردشگري جاده ابريشم، اظهار داشت: جاده ابريشم از نظر فرهنگي، گردشگري و اقتصادي از اهميت فراواني براي ايران برخوردار است و ايران بايد بتواند نقش خود را به صورت فعال در زمينه احياء جاده ابريشم ايفا كند.
در اين جلسه كه وزير آموزش و پرورش، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و مشاور رييس جمهور و دبير ستاد اقتصادي دولت نيز حضور داشتند، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گزارشي از روند اجراي مصوبات جلسات گذشته شورا ارائه كرد.
در اين نشست تدوين و اجراي نظام جامع آماري و حسابهاي اقماري گردشگري به عنوان يكي از مصوبات پيشنهادي مطرح شد كه پس از بحث و بررسي و ارائه گزارش توجيهي، مقرر شد مركز آمار ايران با محوريت سازمان ميراث فرهنگي و با همكاري دستگاه هاي مرتبط نسبت به استقرار و اجراي نظام آماري و حساب هاي اقماري گردشگري تا پايان سال 97 اقدام نمايد و سازمان برنامه و بودجه نيز اعتبار مورد نياز اين طرح را تأمين كند.
تدوين طرح گردشگري جاده ابريشم و تشكيل دبيرخانه دائمي آن در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از ديگر موضوعات مطرح شده در اين جلسه بود كه مقرر شد اين طرح به كميسيون دولت ارجاع و به صورت دقيق تر به آن پرداخته شود و در نهايت براي تصويب در جلسه هيات وزيران مطرح شود.
در ادامه اين جلسه موضوع ساماندهي بيمه اجتماعي قاليبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنايع دستي شناسه دار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت كه قرار شد اين موضوع در كارگروهي با محوريت سازمان برنامه و بودجه مورد بررسي قرار گرفته و به يك تفاهمنامه تبديل شود.
برنامه ريزي براي توسعه شهرهاي صنايع دستي ديگر مصوبه پيشنهادي اين جلسه بود كه بر اساس آن مقرر شد دستگاههاي اجرايي نسبت به تامين زيرساختهاي شهرهاي جهاني صنايع دستي بر اساس اعلام اولويت ها از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اقدام نمايند و گزارش سالانه اقدامات خود را ارائه دهند.
در اين نشست دستورالعمل اجرايي تجارت اموال فرهنگي- تاريخي و هنري منقول مجاز و دستورالعمل اجرايي اعطاي پروانه موزه هاي خصوصي نيز مورد بحث و بررسي قرار گرفت و پس از ارائه نظرات و ديدگاههاي مختلف مقرر شد اين موضوعات در جلسه اي با محوريت سازمان ميراث فرهنگي و با عضويت سازمان برنامه و بودجه كشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و نمايندگان دستگاههاي مرتبط مورد بررسي قرار گيرد و جمع بندي جلسه مذكور به عنوان مصوبه شورا تلقي و ابلاغ شود.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمايت از صنايع دستي از سياست هاي اصلي دولت است/ ايران بايد نقش خود را به صورت فعال در زمينه احياء جاده ابريشم ايفا كند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..