تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازداشت دو هكر جوان

دو جوان كه يكي بازي كلش را هك كرده بود و ديگري با هك اطلاعات كيبورد شهروندان به حساب‌هاي مالي آنها دست يافته بود، بازداشت شدند. 

به گزارش اعتماد، فرمانده انتظامي شهرستان جيرفت از دستگيري هكر جوان ١٨ ساله سايت بازي كلش در اين شهرستان خبر داد. 

سرهنگ ماشاءالله ملايي افزود: اين فرد با طراحي سايتي مشابه به سايت اصلي بازي كلش از چند نفر كلاهبرداري كرده بود. تعداد زيادي از كاربراني كه از اين بازي استفاده مي‌كردند از ماجرا خبردار شدند و از او شكايت كردند.

 ماجرا به جايي رسيد كه اين موضوع به وسيله پليس تهران پيگيري شد. 

پليس فتا پس از رصد اوضاع و اطلاع از كسر شدن مبالغي چند ميليوني از حساب بانكي شاكيان اين هكر ١٨ ساله جيرفتي را شناسايي و با همكاري فرمانده انتظامي و پليس فتاي جيرفت بازداشت مي‌كند.

 فرمانده انتظامي جيرفت با بيان اينكه اين پسر دانش‌آموز رشته كامپيوتر است، افزود: با توجه به مهارت طراحي و هدايت كاربران فضاي مجازي به اين سايت كاربران بسيار زيادي با ورود به سايت از آن خريد كرده بودند.

 اين پسر در اعتراف‌هاي اوليه خود هدف از اين كار را ثابت كردن خود در حوزه طراحي سايت‌هاي مشابه واقعيت و كسب درآمد عنوان كرد. 

متهم با اشاره به اينكه كلش نوعي بازي است كه برخلاف آموزه‌هاي ديني ما طراحي شده بيان كرد: هزينه اين بازي نوعي آسيب رساندن به اعتقادات ديني است؛ پس خانواده‌ها نبايد از آن استفاده كنند.

 علاوه بر اين روز گذشته يك كيلاگر نويس (نرم‌افزاري كه مي‌توان با آن اطلاعاتي كه با كيبورد تايپ مي‌شود را سرقت كرد) معروف ١٩ ساله در سمنان شناسايي و دستگير شد. 

سرهنگ صادقي، رييس پليس فتاي استان سمنان از دستگيري هكري كه با بهره‌گيري سوء از دانش برنامه‌نويسي اقدام به نوشتن كدهاي مخرب مي‌كرد و با استفاده از بستر وب و مراكز عمومي ارايه‌دهنده خدمات اينترنت (كافي‌نت) به صورت غيرمجاز از حساب بانكي افراد برداشت مي‌كرد، خبر داد.

 صادقي در مورد شناسايي و دستگيري اين متهم اظهار افزود: در پي وصول يك فقره پرونده مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب شاكي، اقدامات اوليه در راستاي شناسايي متهم آغاز و در دستور كار قرار گرفت. 

با توجه به اظهارات شاكي و مستندات ارايه شده مشخص شد اين فرد اطلاعات كارت بانكي‌اش را در اختيار كسي قرار نداده اما شواهد برداشت غيرمجاز را نشان مي‌داد.

 در ادامه سير تكميلي پرونده چندين شاكي ديگر به اين پليس مراجعه كردند و مدعي شدند كه از حساب‌هاي بانكي آنها به صورت اينترنتي برداشت‌هاي متعددي انجام شده است. با توجه به ورود چندين پرونده سريالي به اين پليس تيم ويژه‌اي براي رسيدگي به اين پرونده‌ها تشكيل و مستندات لازم از پرونده‌ها جمع‌آوري شد.

 سرانجام مشخص شد سيستم‌هاي رايانه‌اي شاكيان به يك كد رايانه‌اي آلوده بوده است.

رييس پليس فتاي سمنان افزود: متهم پس از دستگيري، هرگونه ارتباط با پرونده‌ها را انكار كرد. اما بعد از مشاهده مستندات موجود در پرونده اعتراف و انگيزه خود را كسب منفعت مالي عنوان كرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازداشت دو هكر جوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..