تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترویج کشت محصولات ارگانیک در منطقه آزاد انزلی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این سازمان ، حمید مرتضایی اظهار کرد : در این طرح پایلوت با مشارکت 16 نفر از کشاورزان ، 50 هزار متر مربع از شالیزارهای روستاهای بلسکله امام جمعه بالا محله و فشتکه، تحت کشت ارگانیک برنج هاشمی قرار گرفته است .
وی افزود : کشاورزان با استفاده حداقلی از سموم کشاورزی جهت دفع آفات نباتی و بیماریها، کاهش کود شیمایی و جایگزینی با کود ورمی کمپوست و همچنین استفاده از روشهای بیولوژیک مانند زنبور تریکوگراما جهت مبارزه با کرم ساقه خوار برنج طی یکی بازه پنج ساله به سمت تولید برنج ارگانیک هدایت می شوند.
مرتضایی با اشاره به اینکه دستیابی به تولید محصولات ارگانیک یکی از مهمترین اهداف سازمان در این مسیر بوده، تأکید کرد :با اجرای این طرح در منطقه آزاد انزلی شاهد اصلاح الگوی کشت در روش سنتی کشاورزی منطقه خواهیم بود، چراکه با استفاده از روشهای نوین و آزموده شده و با بهره گیری از تجربه کارشناسان خبره در این زمینه روش تولید کشت برنج در سطح منطقه آزاد انزلی، تغییرات مناسب و بهینه ای خواهد یافت.
وی در ادامه افزود :از مزایای مهم این طرح ، کاهش مصرف کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی، افزایش امنیت غذایی مصرف کنندگان، افزایش بهره‏ وری در تولید محصول برنج، ارتقای معیشت کشاورزان و در نهایت حفظ آب و خاک و محیط زیست است .
مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی خاطر نشان کرد: به منظور افزایش بهره وری و بهره برداری از شالیزارها، پس از پایان دوره کشت اول برنج، بهره‏برداری از شالیزارها بصورت کشت راتون برنج ادامه خواهد یافت و همچنین پرورش اردک در اراضی شالیزاری در فصول غیر زراعی، و بعد از برداشت برنج از برنامه های دیگری است که با هدف مبارزه بیولوژیک با علفهای هرز و همچنین تولید پروتئین و افزایش در آمد کشاورزان اجرا خواهد شد.
بررسی های کارشناسی و آموزش به کشاورزان منطقه در زمینه طرح کشت محصولات کشاورزی در منطقه آزاد انزلی با مشارکت کارشناسان مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان از بهمن ماه سال 95 آغاز و روزهای پایانی فروردین ماه امسال نیز کشت برنج ارگانیک با همراهی مسئولان مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان آغاز شد .
برنج از محصولات اصلی و مهم کشاورزی گیلان است .
دریافت خبر و انتشار : بابایی
6030

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترویج کشت محصولات ارگانیک در منطقه آزاد انزلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..