تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شب های احیا خارج از نظارت دامپزشکی دام ذبح نکنید

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو به 46 نفر رسید اما امسال افزایش غیر قابل انتظاری از این بیماری نداشته‌ایم و کمترین میزان مرگ و میر این بیماری را شاهد هستیم.

تب «تب کریمه کنگو» فروکش کرد

درمان و آموزش پزشکی، محمد مهدی گویا روز سه شنبه افزود: از ابتدای امسال 46 نفر در کشور به این بیماری مبتلا شدند و 3 نفر هم به دلیل تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی فوت کردند و بیشترین موارد ابتلا نیز در استان سیستان و بلوچستان بوده است.
گویا گفت: هر ساله بین 50 تا 100 مورد از این بیماری را در کشور داریم و به ندرت بیش از 100 مورد این بیماری را شاهد بوده‌ایم، بنابراین امسال افزایش غیر قابل انتظاری در رابطه با بیماری تب کریمه کنگو نداشتیم.

*فیلم های تب کریمه کنگو را بازنشر نکنید
وی افزود: اخبار و فیلم های منتشر شده در فضای مجازی باعث نگرانی مردم می شود و بهتر است مردم از بازنشر این فیلم پرهیز کنند چرا که این بیماری با سایر بیماری‌ها متفاوت است.
گویا گفت: بیماری تب کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که از طریق تماس با دام، ذبح دام و گزش کنه روی بدن دام به انسان منتقل می‌شود.
وی افزود: این بیماری همچنین از طریق تماس با فرد مبتلا به این بیماری به خصوص افرادی که در بیمارستان بستری هستند و تماس با خون و ترشحات بدن فرد مبتلا به این بیماری انتقال می‌یابد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شیوع سالانه این بیماری در فصل بهار و تابستان در برخی از مناطق کشور، افزود: آموزش و اطلاع رسانی در مورد پیشگیری از ابتلا به این بیماری یکی از اقدامات وزارت بهداشت در برخورد با این بیماری است تا مردم بیشتر از خود مراقبت کنند و کمتر در تماس با دام باشند و هنگام تماس با دام، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

**شبهای احیا بدون نظارت دامپزشکی، دام ذبح نکنید
گویا بر لزوم رعایت نکات بهداشتی هنگام ذبح دام تاکید کرد و افزود: ذبح دام باید به شیوه مدرن انجام شود و تحت نظر سازمان دامپزشکی و زیر مجموعه های آن صورت گیرد.
وی با اشاره به فرا رسیدن ایام شبهای قدر در ماه مبارک رمضان و توزیع نذری در این ماه، تاکید کرد: باید افرادی که نذری دارند خود از ذبح دام جدا خودداری کنند و این اقدام را به سازمان دامپزشکی و زیر مجموعه‌های آن بسپارند و گوشت را از مراکز معتبر خریداری کنند چرا که در غیر این صورت ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.
گویا گفت:‌ کادر درمانی، کارکنان آزمایشگاه‌ها و افرادی که با این بیماران یا با خون و ترشحات آنها سر و کار دارند و نیز افرادی که با دام یا گوشت خام سر و کار دارند، باید از لباس، دستکش و عینک مخصوص به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده کنند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: این اقدامات رعایت اصول اولیه بهداشتی است و اتفاق غیر معمولی نیست که برخی افراد بخواهند از آن فیلم تهیه کنند.
گویا افزود: در صورتی که فرد مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو فوت کند، در شرایط ویژه با رعایت کامل ضوابط شرعی دفن می‌شود. دفن این افراد با روش های عادی متفاوت است و همه این اقدامات به منظور پیشگیری از تماس با اجساد و انتقال بیماری است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شب های احیا خارج از نظارت دامپزشکی دام ذبح نکنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..