تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقاط مخفی ایجادشده توسط پرینترهای لیزری، عامل شناسایی فاش کننده اسناد NSA

یک محقق امنیتی درصدد برطرف کردن نقاط مخفی به‌جامانده از پرینترهای لیزری است که به نظر می‌رسد دلیل کشف هویت فاش کننده‌ی اسناد محرمانه در مورد انتخابات آمریکا بوده‌اند.

یک محقق امنیتی راهکاری ارائه داده است که با استفاده از آن می‌توان نقاط مخفی ایجادشده روی اسناد پرینت شده توسط چاپگرهای لیزری را از بین برد. مدتی پیش، مدارکی در اینترنت مبنی بر هک شدن سیستم رأی‌گیری و انتخاباتی ایالات متحده‌ی آمریکا فاش شد. بنا بر شنیده‌ها، وزارت دادگستری آمریکا با استفاده از اطلاعات دریافتی از طریق نقاط موجود روی اسناد مورد نظر که توسط پرینتر ایجاد شده بود، موفق شد شخصی که این مدارک طبقه‌بندی شده را فاش کرد، شناسایی و دستگیر کند.

گابور ساثماری، نام متخصصی است که برای CryptoAustralia کار می‌کند. وی متدی توسعه داده است که می‌تواند امنیت اسناد فاش شده را از طریق حذف نقاط ایجادشده روی اسناد در زمان به‌کارگیری پرینتر لیزری از بین ببرد. همان‌طور که اشاره کردیم، نقاط ثبت‌شده روی پرینتر اطلاعاتی به همراه دارند که باعث شده‌اند نهادهای امنیتی به‌راحتی فاش کننده‌ی اسناد طبقه‌بندی شده‌ی اخیر را پیدا کنند.

ساثماری یک Pull Request برای ابزار PDF Redact Tools در گیت هاب به ثبت رسانده است که امکان حذف کردن این نقاط را به ابزار مورد نظر اضافه می‌کند. PDF Redact Tools ابزاری است که وظیفه‌ی آن حذف متادیتا و آماده کردن یک سند برای پرینت به‌صورت کاملا امن و حذف اطلاعاتی است که دست یافتن به ناشر را غیرممکن می‌کند. تغییر ایجادشده توسط ساثماری، شامل کدی است که سند مورد نظر را پیش از پرینت به حالت سیاه و سفید درمی‌آورد و در نتیجه نقاط زردرنگ مات که در سند غیر قابل دیدن هستند، شناسایی و از سند حذف می‌شود.

همان‌طور که اشاره کردیم، وزارت دادگستری آمریکا پس از افشای سندی مربوط به تصدیق هک شدن سیستم انتخاباتی آمریکا توسط روس‌ها، فردی به اسم Reality Leigh Winner را که یکی از کارکنان NSA بوده است، به جرم افشای سند مورد نظر دستگیر کرد. گمانه‌زنی‌ها وجود نقاط زردرنگ مات در متن اسناد پرینت شده توسط چاپگرهای لیزری را تنها راه موجود برای یافتن افشا کننده عنوان کرده‌اند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این نقاط روی سند پرینت شده می‌توانند اطلاعاتی نظیر زمان پرینت شدن (ساعت دقیق و تاریخ) و شماره‌ی سریال پرینتر را در اختیار کاربران قرار دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقاط مخفی ایجادشده توسط پرینترهای لیزری، عامل شناسایی فاش کننده اسناد NSA»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..