تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وابستگی به مادیات در دنیا انسان را گمراه می‌کند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به ضرورت عدم دلبستگی به دنیا اظهار کرد: انسان تا از دنیا نگذرد، به آخرت نمی‌رسد، دنیا انسان را فریب می‌دهد و نباید به دنیا وابسته شویم.
 
وی ادامه داد: انسان نباید در دنیا از خداوند غافل شود، انسان اگر از اموال دنیا برای آخرت استفاده کند، کار خوبی است، ما اشتباهات زیادی داریم، اما بزرگ‌ترین اشتباه این است که تصور کنیم انسان تن‌ها به همین اعضا محدود است، در حالی که حقیقت و شرافت انسان در واقع روح است.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: زمانی که روح در بدن انسان وجود نداشته باشد، مردم از جسد انسان فرار می‌کنند و حاضر نیستند که در کنار جسد او بمانند، وقتی روح در بدن انسان نباشد، بدن هیچ ارزشی ندارد، حقیقت وجود انسان در واقع روح است، جنین در بدن مادر تا چهار ماهگی روح ندارد.
 
فرحزاد با اشاره به زمان دمیده شدن روح در جنین اظهار کرد: تا چهار ماهگی که روح در جنین دمیده نشود، جنین تکان نمی‌خورد و دیه جنین بدون روح خیلی کمتر از دیه جنین روح دار است، سجده فرشتگان بر انسان به خاطر روح او بود، ارزش انسان به روح است وگرنه بدن بدون روح بوی تعفن زیادی دارد.
 
وی ادامه داد: بزرگ‌ترین اشتباه بشر این است که خودش را با این بدن اشتباه گرفته و به خاطر این اشتباه تمام سرمایه‌های خودش را برای این بدن هزینه کرده است، انسان باید خودش را بسازد، اگر خودش را ساخت، به سعادت می‌رسد، انسان باید روح خودش را تقویت کند.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: ما همه سرمایه خودمان را برای بدن هزینه می‌کنیم، در حالی که بدن به زیر خاک می‌رود و ما با دست خالی به آخرت می‌رویم، انسان باید از خواب غفلت بیدار شود و خودش را پیدا کند، انسان باید با ایمان، تقوا و انفاق توشه‌ای برای آخرت به دست آورد.
 
فرحزاد با اشاره به ضرورت استفاده از فرصت ماه رمضان برای خودسازی اظهار کرد: این ماه مبارک زمانی است که انسان باید کمی از بدن خودش را فاصله بگیرد و به خودسازی بپردازد، امام علی (ع) فرمود: دنیا انسان را فریب می‌دهد و به او ضرر می‌زند و انسان را ترک می‌کند.
 
وی ادامه داد: معرفت نفس و خودشناسی یکی از بالاترین معارفی است که انسان نباید از این معارف غافل شود و در روایات بسیار بر ضرورت خودشناسی و معرفت نفس تاکید شده است.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت زهرا (س) از خداوند خواسته است کسانی که بر مصیبت امام حسین (ع) گریه می‌کنند را شفاعت کند.
 
فرحزاد با اشاره به ضرورت استفاده از فرصت‌های دنیا اظهار کرد: انسان باید از فرصت‌های پیش آمده در دنیا استفاده کند، اما نباید به چیزهای مادی در دنیا وابسته شود، برای زندگی نیاز به چیزهای مادی دنیا داریم، اما وابستگی به این چیز‌ها موجب گمراهی انسان می‌شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان برای رسیدن به جایگاه‌های مطلوب در آخرت باید برای تعالی روح خودش در دنیا تلاش کند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وابستگی به مادیات در دنیا انسان را گمراه می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..