تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویژه‌ برنامه‌های شب‌های قدر در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هم‌زمان با فرارسیدن لیالی قدر، ویژه‌برنامه‌های خاص و ویژه‌ای در شب‌های قدر در حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه امام کاظم (ع)، هیئت رزمندگان اسلام قم، و از سوی آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار می‌شود.
 
ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر در حرم حضرت معصومه (س)
 
مراسم شب‌های قدر از ساعت ۲۲ در حرم مطهر حضرت معصومه (س) آغاز و تا ساعت و ۲: ۲۰ بامداد ادامه دارد.
 
اقامه نماز جماعت، بیان احکام، قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی، برگزاری محفل قرآنی، قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی و احیاء برنامه‌هایی است که از سوی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در شب‌های قدر تدارک دیده‌شده است.
 
در اولین شب قدر، مصادف با ۱۹ رمضان، قرائت دعای جوشن کبیر از سوی حاج حسن شالبافان شروع خواهد شد، و پس‌ازآن مراسم سخنرانی و احیاء توسط حجت‌الاسلام میرباقری ادامه خواهد یافت.
 
مراسم احیای شب ۲۱ ماه رمضان نیز با قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج عباس حیدر زاده و سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی همراه خواهد بود.
 
مراسم شب ۲۳ و سومین شب قدر نیز با سخنرانی آیت‌الله سعیدی و مناجات خوانی سید علی حسنی نژاد در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود.
 
ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر در مسجد مقدس جمکران
 
 مراسم شب‌های قدر از ساعت ۳۰: ۲۱ در مسجد مقدس جمکران آغاز می‌شود.
 
در این شب‌ها اقامه نماز جماعت، بیان احکام، قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی، برگزاری محفل قرآنی، قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی و احیاء برنامه‌هایی است که از سوی مسجد مقدس جمکران در شب‌های قدر تدارک دیده‌شده است.
 
در اولین شب قدر، مصادف با ۱۹ رمضان، قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حجت‌الاسلام واضحی و مداحی و سینه‌زنی از سوی حاج علی مهدوی‌نژاد شروع خواهد شد، و پس از آن مراسم سخنرانی و احیاء توسط حجت‌الاسلام میرزا محمدی ادامه خواهد یافت.
 
مراسم احیای شب ۲۱ ماه رمضان نیز با قرائت دعای جوشن کبیر و عزاداری توسط محمدرضا غلامرضا زاده و احیا و سخنرانی حجت‌الاسلام میرباقری همراه خواهد بود.
 
مراسم شب ۲۳ و سومین شب قدر نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام مؤمنی و قرائت دعای جوشن کبیر و عزاداری حاج عباس حیدر زاده در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.
 
مراسم شب‌های قدر در حوزه علمیه امام کاظم (ع)
 
مراسم شب‌های قدر از ساعت ۲۳ در حوزه علمیه امام کاظم (ع) آغاز و تا ۳۰: ۲ بامداد ادامه دارد.
 
سخنرانی، مداحی و سینه‌زنی از سوی حوزه علمیه امام کاظم (ع) در شب‌های قدر تدارک دیده‌شده است.
 
سخنران مراسم شب‌های قدر این مکان آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان است.
 
آدرس مکان برگزاری مراسم، خیابان معلم، خیابان معلم، حدفاصل میدان معلم و میدان بسیج، حوزه علمیه امام کاظم (ع) خواهد بود.
 
مراسم شب‌های قدر هیئت رزمندگان اسلام قم
 
مراسم شب‌های قدر از ساعت ۲۲: ۳۰ هیئت رزمندگان اسلام قم آغاز می‌شود، و سخنرانان این مراسم حجج‌اسلام فرحزاد و ماندگاری و مداحان مراسم شب‌های قدر حاج سید مهدی میرداماد، حاج علی مالکی‌نژاد و حاج حسن شالبافان هستند.
 
مکان برگزاری مراسم شب‌های قدر از سوی هیئت رزمندگان اسلام گلزار شهدای علی بن جعفر (ع)، مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) است.
 
مراسم شب‌های قدر توسط آیت‌الله فاضل لنکرانی
 
مراسم شب‌های قدر از ساعت ۲۲ توسط آیت‌الله فاضل لنکرانی آغاز و تا ۲ بامداد ادامه دارد.
 
سخنرانی و اجرای مراسم احیا توسط آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی انجام می‌گیرد، همچنین مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت (ع) توسط آقایان حاج حسن باقری، حاج حسن حیدرزاده و حاج علی اسکندری در تکیه حاج سید حسن قم برگزار می‌شود.
 
ضمناً دسته عزاداری عصر روز شهادت امام علی (ع) از تکیه حاج سید حسن به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرکت خواهد کرد.
 
انتهای پیام/ز



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویژه‌ برنامه‌های شب‌های قدر در قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..