تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خدای سبحان در ماه رمضان دنبال چه بهانه ای است؟

ساعت: 15:08 منتشر شده در مورخ: 1396/03/23 شناسه خبر: 1126944

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان؛

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: خدای متعال در شبهای قدر برای بندگانش سنگ تمام می گذارد که بهتر است به یاد امام عصر عجل الله باشیم و از خدا توفیق بندگی بطلبیم یعنی اولویت خواستههای ما هدایت باشد نه مسائل مادی و دنیوی صرف.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رحمانی امروز در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان اظهارداشت: ماه مبارک رمضان بهترین ماه و طلایی ترین فرصتها برای قرب به خدای سبحان است چرا که خدای متعال خود میزبان بندگان خویش بوده و بزرگترین ظرفیت را برای انسانها قرار داده تا با تغییر رفتار و انس با او  به رشد و تعالی برسند.

وی افزود:  شخصی از حضرت رسول(ص) سوال کرد چرا به رمضان، رمضان می گویند و وجه تسمیه این ماه چیست؟ حضرت فرمود لانه یرمض الذنوب چون گناهان را سوزانده و نابود می کند. آنچه مانع رشد و تعالی بندگان می شود گناه و معصیت و اثر مخرب آن است که باید از وزرو و بال آن خود را آزاد کرد و این ماه عظیم یک فرصت برای رهایی از چنگال دیو نفس است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: ما در خطبه شعبانیه می خوانیم که پیامبر عظیم الشأن صل الله علیه و آله خطاب به مردم می فرمایند: ای مردم ماه خدا با رحمت و برکت و  غفران خودش به شما روی آورده است” یعنی سه نعمت و لطف بزرگ در کنار هم که بسیار مهم هستند. حتی این رحمت و مغفرت تا جایی است که در ادامه می فرماید نفسهایتان ثواب تسبیح و ذکر را دارد و حتی خوابتان عبادت محسوب می شود.
حجت الاسلام رحمانی اظهارداشت: این رحمت واسعه فقط برای این است که پشت بندگان از وجود گناه و معصیت سبک شده و بتواند با ملکوت ارتباط برقرار کند.

*خدای سبحان در ماه رمضان دنبال چه بهانه ای است
وی افزود: خدای سبحان و  بخشنده به دنبال بهانه است تا صورت بندگانش به آتش دوزخ نسوزد و در این ماه مغفرت  بندگان خود را از گیرودار آتش دوزخ برهانند. به همین جهت است که حضرت می فرماید بدبخت ترین انسانها کسی است که نتواند خود را ببخشاید. و واقعا هم یک بدبختی بزرگ است جایی که نفس کشیدنمان ثواب ذکر گفتن دارد؛ اعمالمان چقدر در پیشگاه حضرت حق ثواب خواهد داشت؟؟
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه این ماه پر فیض به بندگان آموزش می دهد که با ریاضت و کمی سختی و صبر می تواند بر همه مشکلات دنیا فائق آید، گفت: در فرازهای بعدی بعد تربیتی روزه را مورد توجه قرار می دهد و می فرماید: با گرسنگی و تشنگی روزه داری، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را به یاد آورید. یعنی حضرت خواستند نگاهها را به عالم غیب متوجه کند چرا که یاد مرگ از طغیان و سرکشی انسان می کاهد و او را به آرامش و تلاش برای دیار باقی فرا می خواند. حجت الاسلام رحمانی اظهارداشت: جالب است بدانیم که طبق فرمایش حضرت رسول(ص) اعمالمان ثواب چند برابر دارد چنانچه در فرازی می فرمایند هر که واجبی را ادا کند مانند این است که ۷۰ واجب را ادا کرده است.

*صله رحم در رشد معنوی انسان تاثیرات شگرفی دارد
وی افزود: در این ماه پر برکت از صله رحم، دعا و نیایش، احسان و نیکوکاری، صلوات بر پیامبر و خاندان حضرتش را فراموش نکنیم که ثواب بسیار زیادی دارد و در رشد معنوی انسان تأثیرات شگرفی دارد.
سرپرشت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: انسان باید میزان تعبد خود به معبودش را در این ماه به خوبی نشان دهد. سوای اینکه روزه به لحاظ پزشکی آثار عجیبی در سلامت روان و جسم دارد موجب تقویت رابطه خالق و مخلوق بوده و زمینه تقرب به ذات اقدس الهی را فراهم می کند. از این فرصتهای طلایی باید نهایت استفاده را ببریم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خدای سبحان در ماه رمضان دنبال چه بهانه ای است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..