تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت دستگاه پرینتر سیمان بدون استفاده از داربست و بدون دخالت کارگر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از رصدمراغا ؛ دستگاه پرینتر سیمان بدون استفاده از داربست و بدون دخالت کارگر عمل سیمان زنی با حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی توسط یکی از مخترعان جوان در مرکز رشد شهید فراحی شهرستان مراغه ساخته شد.

توحید ولی نژند مخترع این دستگاه در گفتگو با خبرنگار ما بابیان این نکته که این دستگاه در بخش عمران باعث افزایش کیفیت سیمان زنی نمای ساختمان‌ها و افزایش دقت و کاهش مصالح مورداستفاده می‌شود، گفت: این دستگاه عمل سیمان زنی ساختمان را با مکانیسم خاص و جدید توسط کارتریج سیمان زنی انجام می‌دهد این مکانیسم مشابه مکانیسم پرینترهای جوهرافشان می‌باشد و به همین دلیل در نام‌گذاری این دستگاه از واژه پرینتر به دلیل تشابه مکانیسم آن به پرینترهای رومیزی جوهرافشان استفاده‌شده است.

وی  با اشاره به نحوه عملکرد این سیستم بیان کرد: عمل حرکت کارتریج در این دستگاه با مکانیسم خاص اسکاچ یوک انجام می‌پذیرد این مکانیسم مناسب‌ترین مکانیسم برای شرایط کاری این دستگاه نسبت به مکانیسم حرکتی ریل واگن می‌باشد، عمل پاشش سیمان ازهد کارتریج  به کمک فشار باد کمپرسور انجام می‌شود و به دلیل حرکت کارتریج با سرعت ثابت سیمان به‌صورت یکدست و باضخامت یکنواخت پاشش می‌شود که این عمل باعث افزایش سرعت و عدم نیاز به شمشه‌کشی می‌شود ولی بااین‌وجود دستگاه قابلیت شمشه‌کشی را نیز دارا می‌باشد.

ولی نژند با اشاره به اینکه این دستگاه، اولین دستگاه سیمان زنی نمای ساختمان‌های بلند در جهان  است گفت: عملکرد دستگاه در دو حالت اتوماتیک حالت دستی حالت اتوماتیک مناسب برای دیوارهای کاملاً صاف می‌باشد و دستگاه بر اساس تنظیمات قبلی عمل می‌کند و محدودیت‌های دارد. در حالت دستی محدودیت وجود ندارد  میزان ضخامت لایه سیمان در مکان‌های ناصاف به‌دلخواه تنظیم می‌شود در حالت دستی تغییر حالت دستگاه در سطوح  صاف به حالت اتوماتیک تنها با فشردن یک کلید انجام می‌شود.

وی افزود : این دستگاه به کمک بالابر مخصوص خود عمل سیمان زنی را از پایین شروع کرده و در بالای ساختمان عمل سیمان زنی را به پایان می‌رساند همچنین به دلیل حمل‌ونقل آسان این دستگاه پرتابل طراحی‌شده است .

این مخترع جوان با اشاره به تجاری‌سازی این سیستم و پتانسیل علمی و فنی در ایران افزود: هیچ کمبودی در کشور  ایران برای تولید دستگاه پرینتر سیمان وجود ندارد و تمام مواد مصرفی دستگاه فوق از قطعات تولید داخل استفاده‌شده است و قسمتی از تکنولوژی ساخت دستگاه پرینتر سیمان انحصاری بوده و هیچ کشوری این فناوری را ندارد قبلاً هم  ذکر کردیم که این پرینتر سیمان اولین دستگاه سیمان زنی نمای ساختمان‌های بلند در جهان است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت دستگاه پرینتر سیمان بدون استفاده از داربست و بدون دخالت کارگر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..