تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق نتیجه‌ای ندارد

ساعت: 14:53 منتشر شده در مورخ: 1396/03/23 شناسه خبر: 1127074

این همه پرسی نتایجی به غیر از افزایش تنش و بی ثباتی در پی نخواهد داشت، بنابراین اداره اقلیم کردستان عراق باید بار دیگر این موضوع را بررسی و ارزیابی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، نعمان کورتولموش، معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه پس از برگزاری جلسه هیئت دولت به ریاست بنعلی یلدریم در کاخ چانکایای آنکارا اعلام کرد که برگزاری همه پرسی استقلال در شمال عراق نتیجه ای درپی نخواهد داشت.

کورتولموش با تاکید بر اینکه سیاست ترکیه در مورد سوریه و عراق همواره مشخص بوده است، افزود: یکی از این موضوعات نیز حمایت ما از تمامیت ارضی عراق است. اداره اقلیم کردستان عراق با توجه به قانون اساسی این کشور دارای حقوق مشخصی است. می‌دانیم که گاهی اوقات با دولت مرکزی عراق اختلافاتی دارند. همه دنیا نیز می داند که ما روابط نزدیکی با اداره اقلیم کردستان عراق داریم. اساسی ترین خواست ما حفظ تمامیت ارضی عراق است.

وی تصریح کرد: برگزاری همه پرسی استقلال در شمال عراق باعث افزایش مسائل و بحران در منطقه ای پر از هرج و مرج که در اصل، با مشکلات سیاسی مختلفی مواجه  است، شده و به تجزیه کشورها منجر خواهد شد. می دانیم که این همه پرسی نتایجی به غیر از افزایش تنش و بی ثباتی در پی نخواهد داشت. بنابراین اداره اقلیم کردستان عراق باید بار دیگر این موضوع را بررسی و ارزیابی کند. فکر می کنم نه تنها صرفا اداره اقلیم کردستان، بلکه تمامی بازیگران سیاسی منطقه در تمامی اقداماتی که می خواهند انجام دهند و گام هایی که می خواهند بردارند٬ ابتدا باید دهها بار ارزیابی کرده و سپس اقدام کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق نتیجه‌ای ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..