تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گیاه خواری در دوران بارداری 

شما می توانید با خیال راحت در دوران بارداری، رژیم گیاه خواری داشته باشید، به شرطی که نکات خاصی را رعایت کنید.

خیلی از خانم های گیاه خوار، نگران هستند که رژیمشان تأثیری بر روی رشد بچه، در دوران بارداری داشته باشد. به هر حال، با یک برنامه غذایی مشخص، جایی دیگر برای نگرانی وجود نخواهد داشت.

رژیم گیاهخواری در دوران بارداری، می تواند تمام مواد مغذی را که مادر و بچه نیاز دارند تأمین کند.

فواید رژیم گیاه خواری در بارداری

نکات مثبت زیادی برای داشتن رژیم گیاه خواری در دوران بارداری وجود دارد. به عنوان مثال، پروتئین های گیاهی، برای کلیه ها، راحتتر هستند. گیاه خوار بودن، به حفاظت از دندان ها در برابر پوسیدگی کمک می کند، مشکلی که در دوران بارداری رایج است. به علاوه، گیاه خوار بودن، به طور کل، خطر موارد ذیل را کاهش می دهد:

چاقی فشار خون یبوست بیماری قلب دیابت نوع ۲ سرطان سنگ کیسه صفرا

یک نکته مثبت دیگر برای گیاه خوار بودن آن است که بیشتر خانم های باردار، هله هوله کمتر می خورند و مواد مغذی بیشتری مصرف می کنند.

مضرات  رژیم گیاه خواری در بارداری

درست است که داشتن رژیم گیاه خواری در طی دوران بارداری می تواند سالم باشد، ولی نیازمند رعایت نکاتی می باشد.

برای اینکه یک رژیم گیاه خواری سالم، در دوران بارداری داشه باشید، این امر نیازمند تلاش بیشتر و برنامه غذایی مؤثر است. به طور کلی، بیشتر غذاهای گیاه خواری از رژیم حذف می شوند، مشکل در این جا است که مواد مغذی مورد نیاز نیز حذف می شوند. به هر حال، مکمل های رژیمی، ممکن است جایگزین خوبی در این مرحله باشند.

گیاه خواران لاکتو اُوُ ( افرادی که لبنیات و تخم مرغ می خورند) می توانند تمام مواد مغذی را که مادر نیاز دارد ، در دوران بارداریشان از رژیم و مکمل مولتی ویتامین/مواد معدنی  به دست آورند. از سوی دیگر، وگان یعنی کسی که از خوردن محصولات لبنی پرهیز می کند، نیازمند مکمل ب۱۲ و آهن است و ممکن است نیاز به کلسیم، روی و ویتامین دی نیز داشته باشد.

بارداری و رژیم گیاه خواری

راهنمای تغذیه برای خانم های باردار گیاه خوار، همانند خانم های غیر گیاه خوار است. تمام خانم های باردار نیازمند آهن، کلسیم، فولات، اسیدهای چرب لازم، همانند اسید چرب امگا۳( که می توان گیاهی آن را هم تهیه کرد)، روی، پروتئین و ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری بیشتر از دوران قبل از بارداری هستند.

به خصوص خانم های بارداری که گیاه خوار هستند، باید موارد زیر را مصرف کنند:

۶ تا ۱۱ وعده در روز نان، غلات، برنج و پاستا( در صورت امکان از غلات کامل استفاده کنید) ۴ تا ۵ وعده سبزیجات در روز ۴ وعده یا بیشتر، میوه در روز ۸ وعده شیر و جایگزین شیر(به عنوان مثال، یک پیمانه لوبیا پخته به جای شیر) دو تا سه وعده حبوبات و جایگزین آن دو وعده امگا۳ ( در روغن دانه کتان، گردو، توفو(پنیر سویا) و تخم مرغ غنی از امگا۳)

میزان خوردن چربی، شیرینی و هله هوله باید بسیار کم شود و خانم های باردار باید مراعات کنند و از خوردن موارد زیر پرهیز کنند:

پنیرها وشیر غیر پاستوریزه، زیرا  خطر داشتن لیستریوز ( غذایی که حاوی بیماری که ناشی از باکتری است) دارند. جوانه خام گیاهان و میوه های تازه غیر پاستوریزه و آب سبزیجات که می توانند حاوی باکتری ای و سالمونلا باشند.

اگر چه ممکن است نیاز به تلاش زیادی باشد ولی دنبال کردن رژیم گیاه خواری در دوران بارداری می تواند بسیار مؤثر باشد.

منبع : Everyday Health

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گیاه خواری در دوران بارداری »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..