تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراقب نوشیدنی‌های سرد هنگام افطار باشید

رکنا: بازکردن روزه با «آب سرد» از عادات نادرست روزه‌داران است. مصرف نوشیدنی‌های سرد هنگام افطار باعث کمترشدن خون‌رسانی و به‌دنبال آن ضعف هاضمه و سنگین شدن معده و درد شکم و مشکلات ناشی از سوء هاضمه می‌شود.

مراقب مصرف نوشیدنی‌های سرد برای افطار باشید

محمدعلی زارعیان دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: فاصله طولانی میان سحر تا افطار و نیز گرمی هوا باعث می‌شود تا خون‌رسانی دستگاه گوارش در زمان روزه‌داری و به‌ویژه زمان افطار کاهش پیدا کند و به همین دلیل مصرف نوشیدنی‌های سرد باعث کمتر شدن خون‌رسانی و به‌دنبال آن ضعف هاضمه و سنگین شدن معده و درد شکم و مشکلات ناشی از سوء‌هاضمه شود.

راهکارهای درمان اسکار بدون مواد شیمیایی

افراد سعی کنند در این ماه تا حد امکان از خانه و فضاهای خنک خارج نشوند و خوردن غذاهای سنگین و نیز غذاها و گوشت‌های چرب را کم کنند. همچنین از مصرف میوه‌های آبدار و نوشیدنی‌های خنک با فاصله مناسب از افطار یا شام، غافل نشوند.
بهتر است روزه با افطار مختصر مثل سوپ گرم حاوی اندکی غلات و حبوبات و سبزیجات، شورباهای ساده، شله‌زرد، فرنی و حریره بادام گشوده شود. فراموش نکنید که فاصله ۸ساعته بین افطار تا سحر، امکان هضم مناسب ۲ وعده سنگین را از دستگاه گوارش می‌گیرد لذا وعده افطار را سبک کنید و به خوراک‌های رقیق و رطوبت‌افزا اختصاص دهید و وعده سنگین را به سحر موکول کنید تا هم سیری طولانی‌تری ایجاد کند و هم فرصت مناسب برای هضم آن وجود داشته باشد

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراقب نوشیدنی‌های سرد هنگام افطار باشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..