تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه‌های پزشکی برای شب‌های قدر

دبیریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

شب زنده‌داران شب‌های قدر از مصرف مواد قندی بپرهیزند

وی گفت: استفاده از نوشیدنی‌های خیلی شیرین حتی از نوع خانگی، در طول شب زنده‌داری به علت افزایش قند و فشار خون و همچنین به دلیل احتمال بروز گرسنگی و پر اشتهایی کاذب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

دبیریان با تاکید بر اینکه کشمش و خرما نیز بهترین جایگزین زولبیا و بامیه هستند، افزود: البته علاقه‌مندان به این شیرینی‌های پرکالری فقط می‌توانند یک عدد بامیه کوچک آن هم حین افطار بخورند.

وی ادامه داد: در صورت مصرف بامیه افراد باید توجه کنند که رنگ این خوراکی فاقد مواد مغذی باید طبیعی و طلایی رنگ باشد، زیرا بامیه‌های قهوه‌ای حاصل طبخ در روغن‌های سوخته و چندین بار مصرف هستند.

این دکتری تخصصی کنترل کیفیت و بهداشت مواد غذایی همچنین تصریح کرد: البته نباید در مصرف شیر و خرما نیز زیاده‌روی شود، زیرا شیر بطور طبیعی دارای قند است و خرما نیز قند بالایی دارد و بنابراین مصرف بیش از دو الی سه عدد خرما با شیر بین افطار تا سحری توصیه نمی‌شود.

رییس کمیته صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران در ادامه با تاکید بر استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی، گفت: در صورت توزیع سحری و یا افطاری بصورت غذا و یا میوه، باید این مواد خوراکی در ظروف استاندارد مقاوم به گرما و یا ظروف گیاهی سرو شوند.

دبیریان تصریح کرد: روزه‌داران برای انجام احیا در شب‌های قدر بهتر است با معده سبک در این مراسم شرکت کنند.

 

رییس کمیته صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران یادآور شد: شیرهای فله‌ای به هیچ عنوان نباید در نذروات جایگزین شیر‌های کارخانه‌ای و استریل شوند، مساله مهمی که همه مسئولین نظام سلامت نسبت به آن تاکید جدی دارند. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه‌های پزشکی برای شب‌های قدر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..