تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با خواص هلو میوه محبوب تابستانی بیشتر آشنا شوید

ماسک هلو فواید هلو سم زدایی سلامت چشم خواص هلو خواص میوه های تابستانی تغذیه‌ سالم

فصل تابستان برای خیلی از ما با ورود میوه‌های خوشمزه و رنگارنگ آن به بازار شروع می‌شود. هلو یکی از محبوب‌ترین این میوه‌ها است که با طعم و عطر دلپذیر و بیش از 87% محتوی آب خود پای ثابت سفره‌ های تابستانی ما محسوب می‌شود. این میوه که از نظر گیاه‌ شناسی هم‌ خانواده نزدیک گیلاس، بادام و شلیل محسوب می شود جدا از خوش‌ خوراک بودن خواص مفید فراوان دیگری هم دارد. در واقع وجود انواع ریزمغذی‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌ اکسیدان‌ها در این میوه باعث می‌شود هلو بسیار فراتر از یک میوه تابستانی خوشمزه باشد. در ادامه نگاهی داریم به مهم‌ترین خواص سلامتی که خوردن هلو می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد.

1) دوست قلب شما

– هلو سرشار از آهن و ویتامین K است که به حفظ سلامتی قلب شما کمک می‌کنند. ویتامین K وظیفه پیشگیری از لخته‌ شدن خون را بر عهده دارد و به همین دلیل هم تامین مقدار کافی آن برای بدن می‌تواند شانس بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی‌ عروقی را کاهش دهد. آهن برای خون‌سازی بدن بسیار ضروری است و خوردن هلو می‌تواند در پیشگیری از بروز کم‌ خونی و مسایل مرتبط با آن هم مفید باشد. همچنین هلو منبع خوبی از منیزیم است که به شکل الکترولیت در بدن وظیفه تنظیم فشار خون و توازن سیالات بدن را به عهده دارد.

2) ضد سرطان

– هلو سرشار از انواع مختلفی از آنتی‌اکسیدان‌ها است و در نتیجه از خواص ضد سرطانی برخوردار است. از جمله اسید کلروژنیک که در پوست و گوشت هلو یافت می‌شود و خواص ضدسرطان آن شناخته شده‌است. هلو همچنین منبع غنی از ویتامین A است که به پیشگیری از بروز سرطان ریه و دهان کمک می‌کند.

3) برای چشمتان مفید است

– همان‌طور که گفتیم، هلو سرشار از بتاکاروتن است  که در بدن شما تبدیل به ویتامین A می‌شود. ویتامین A برای سلامت شبکیه چشم اهمیت حیاتی دارد و فقر آن باعث آسیب‌رسیدن به قدرت بینایی می‌شود. بنابراین خوردن هلو یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین روش‌های تامین بتاکاروتن مورد نیاز بدن، حفظ سلامتی چشم‌های شما و پیش‌گیری از مسایلی مثل شب‌کوری و پیرچشمی محسوب می‌شود.

ماسک هلو فواید هلو سم زدایی سلامت چشم خواص هلو خواص میوه های تابستانی تغذیه‌ سالم ماسک هلو فواید هلو سم زدایی سلامت چشم خواص هلو خواص میوه های تابستانی تغذیه‌ سالم

4) بدنتان را سم‌زدایی می‌کند

– یکی از مفید‌ترین خواص هلو، کمک آن به سم‌زدایی از بدن است. محتوی فیبر و پتاسیم بالای موجود در این میوه باعث کاهش خطر ابتلا به التهاب و زخم‌ معده و همچنین بیماری‌های مرتبط با کلیه می‌شود. مصرف این میوه همچنین برای درمان اختلالات گوارشی مثل ورم معده و کولیت هم موثر است و جالب است بدانید در کشور چین از این میوه به عنوان درمان طبیعی برای پاکسازی کلیه و سم‌زدایی از بدن استفاده می‌شود.

در این باره بیشتر بخوانید: چطور بدنمان را از شر مواد مضر نجات دهیم؟

5) مناسب برای بهداشت دهان و دندان

– این میوه در کنار داشتن مقادیر کمی کلسیم، حاوی فلوراید هم هست. مواد معدنی مثل آهن و فلوراید باعث پیش‌گیری از بوجود آمدن حفره‌های دندانی و سایر مشکلات دهان و دندان می‌شوند. نقش کلسیم هم برای داشتن استخوان‌ها و دندان‌های سالم تقریبا برای همه روشن است. بنابراین با خوردن هلو می‌توانید به سلامت استخوان‌ها و دندان‌های خود کمک کنید.

6) کاهش وزن با هلو

– این میوه خوشمزه و دوست داشتنی محتوی کالری پایینی دارد و هیچ چربی در آن وجود ندارد. بنابراین هلو یکی از بهترین میان‌ وعده‌هایی است که افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند می‌توانند پیدا کنند. علاوه‌ بر این، هلو حاوی قندهای طبیعی است که مصرف آن‌ها باعث افزایش سطح هورمون انسولین و قند خون نمی‌شود. بنابراین می‌توانید از هلو به عنوان یک غذای کمکی برای برنامه کاهش وزن خود استفاده کنید.

7) ضد پیری پوست

– ویتامین C موجود در هلو یک آنتی‌اکسیدان بسیار قدرتمند است که باعث کند شدن روند پیری پوست می‌شود. در نتیجه مصرف هلو باعث کاهش چروک‌ ها، شیارها و لکه‌ های پوست صورت می‌شود. شاید به همین دلیل هم از هلو در بیشتر ماسک‌های جوان‌ سازی پوست صورت استفاده می‌شود، چرا که باعث جمع‌ شدن پوست و بازسازی آن می‌شود.

در این باره بیشتر بخوانید: میوه‌ ها چه تأثیری روی پوست ما دارند؟

8) پیشگیری از ریزش مو

– بهداشت مو و پوست سر هم به تامین مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز فولیکول‌های مو بستگی دارد. به همین دلیل خوردن هلو به دلیل داشتن مواد مفید برای مو می‌تواند به افزایش سلامت موهای شما کمک کند. مجموعه مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در هلو بخصوص منیزیم باعث می‌شود تا خوردن این میوه به بهداشت پوست و مو و کاهش ریزش مو کمک کند.

ماسک هلو فواید هلو سم زدایی سلامت چشم خواص هلو خواص میوه های تابستانی تغذیه‌ سالم ماسک هلو فواید هلو سم زدایی سلامت چشم خواص هلو خواص میوه های تابستانی تغذیه‌ سالم ماسک هلو فواید هلو سم زدایی سلامت چشم خواص هلو خواص میوه های تابستانی تغذیه‌ سالم

اطلاعات تغذیه‌ای هلو

کالری: این میوه نسبت به حجم خود محتوی کالری پایینی دارد و یک هلوی بزرگ تنها حدود 70 کالری به بدن شما می‌رساند.

کربوهیدرات، چربی و پروتئین: بیشتر کالری‌های موجود در این میوه ناشی از حدود 17 گرم کربوهیدراتی است که در یک هلوی بزرگ وجود دارد. همچنین حدود 1.5 گرم پروتئین و تنها 0.4 گرم چربی در آن وجود دارد.

فیبر خوراکی: یک هلوی بزرگ حدود 2 گرم فیبر خوراکی دارد که بیشتر آن در پوست میوه متمرکز شده‌است.

انواع ویتامین: خوردن یک هلوی بزرگ می تواند 10% از ویتامین آ ، 20% از ویتامین C و 14% از ویتامین B3 مورد نیاز روزانه بدن شما را تامین کند. همچنین هلو حاوی مقادیر کمی از سایر ویتامین‌های گروه B و ویتامین E هم هست.

مواد معدنی: هلو سرشار از پتاسیم است و خوردن یک هلوی بزرگ حدود 10% از نیاز روزانه شما به این ماده معدنی را تامین می‌کند. همچنین در یک هلوی بزرگ حدود 10 میلی‌گرم کلسیم، 16 میلی‌گرم منیزیم، 0.3 میلی‌گرم روی و 0.4 میلی‌گرم آهن هم وجود دارد.

تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

منبع: دکتر سلام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با خواص هلو میوه محبوب تابستانی بیشتر آشنا شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..