تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش ۱۴ درصدی مصرف برق در زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علی کاظمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از افزایش ۱۴ درصدی مصرف برق در زنجان خبر داد و افزود: افزایش دمای هوا در روز یک شنبه ۲۱ خرداد ماه پیک مصرف برق را در استان به ۵۱۰ مگاوات رساند.

وی ادامه داد: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته که ۴۴۷ مگاوات بوده است افزایش ۱۴ درصدی دارد.

کاظمی از مشترکان برق خواست در زمان اوج پیک مصرف با مدیریت درست از خاموشی برق جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: نقش مردم استان زنجان در عبور از بحران افزایش مصرف برق تابستان امسال حیاتی است.

 کاظمی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده و با توجه به شروع زودهنگام فصل گرما در سال جاری به نظر می رسد که پیک بار مصرف برق در مقایسه با پیک برق  تابستان سال گذشته با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو باشد ، به همین جهت همکاری مشترکان برق صنعتی ، کشاورزی ، خانگی ، تجاری ، ادارات وسازمان‌ها ی استان زنجان برای عبور از بحران افزایش اوج مصرف انرژی برق در فصل تابستان ضروری وحیاتی است .

وی به افزایش درجه دما از هفته جاری اشاره و گفت : مقایسه متوسط مصرف برق کشور در مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که مصرف برق با افزایش حدود ۳ هزار مگاوات روبرو بوده است و این یعنی ممکن است روزهای پیک در تابستان سال جاری در مقایسه با سال های گذشته افزایش یابد.

کاظمی خاطرنشان کرد : اگر دما از ۳۷ درجه سانتیگراد افزایش یابد به ازای افزایش هر درجه ۱۰ مگاوات مصرف برق دراستان افزایش می یابد که نگران کننده است .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان  با تاکید بر اهمیت همکاری مشترکان و مصرف صحیح برق ، صرفه جویی در استفاده از وسایل برقی و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف بویژه در فصل تابستان را با اهمیت خواند و از مشترکان فهیم استان زنجان  بویژه صنایع و کشاورزان که با همکاری نزدیک در مدیریت و کنترل صحیح مصرف برق و سازمانهای دولتی و خصوصی  علی الخصوص بانک ها خواست تا یک ساعت قبل از پایان وقت اداری که در ماه مبارک رمضان ۱۳:۳۰ است، در خاموش کردن وسایل سرمایشی اهتمام لازم معمول و در صورت امکان از روشن نگه داشتن لامپ ها و وسایل برقی غیر ضروری در این ساعات خودداری و از روشنایی طبیعی روز استفاده نمایند تا تابستان سال جاری با کمترین عارضه سپری شود.

کاظمی  با بیان اینکه برای امسال وزارت نیرو سیاست‌های تشویقی و طرح‌های متنوع و جذابی را برای تمامی مشترکان در ماه‌های گرم سال پیش بینی کرده است، گفت: بی شک همکاری مشترکین  بخصوص صنعتی، کشاورزی و اداری برای کسب موفقیت در این سیاست‌ها و کاهش پیک بار تابستان بسیار مهم است.

به گفته وی درسال گذشته با  تمهیداتی که اندیشه شده بود و همکاری نزدیک با صنایع در طرح جابجایی تعمیرات وتعطیلات سالیانه به تابستان و همیاری خوب مردم ، خوشبختانه خاموشی ناشی از کمبود تولید در شبکه اعمال نشد و با مدیریت و جابجایی بار در ساعات اوج مصرف ضمن جلوگیری از افزایش بار فیدرهای پربار ،  از خاموشی های احتمالی نیز در شبکه جلوگیری شد،  که در صورت تداوم گرما و عدم همکاری مشترکان ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان تاکیدکرد: برای گذر از این بحران، دو روش پیش رو داریم که یکی، افزایش تولید برق یا به عبارتی احداث نیروگاه جدید است که این امر به دلیل محدود بودن دامنه زمان اوج مصرف و نیاز به سرمایه گذاری قابل ملاحظه آن مقرون به صرفه نیست.روش دوم، ترویج فرهنگ استفاده صحیح از انرژی برق، بهینه سازی مصرف انرژی و در نهایت مدیریت پیک بار است که همکاری بخش‌های مختلف صنعتی، خانگی، تجاری، کشاورزی و ... را طلب می‌نماید.

کاظمی افزود: پیک مصرف برق  کشور در تابستان سال گذشته برابر با ۵۲ هزار و ۶۹۲ مگاوات بوده است که پیش بینی می شود در تابستان سال جاری به حدود ۵۵ هزار مگاوات برسد این درحالیست که پیک مصرف برق در استان زنجان در سال گذشته برابر با  ۵۳۳.۳ مگاوات بود که امسال با هدف گذاری شرکت مادرتخصصی توانیر ، اینشرکت،‌باوجود افزایش حدود ۱۲هزار مشترک جدید برق ، ملزم به رعایت سهمیه ۵۴۶مگاوات پیک است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش ۱۴ درصدی مصرف برق در زنجان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..