تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنترل بحران بیابانزایی در قزوین نیازمند مدیریت ویژه است

ساعت: 11:21 منتشر شده در مورخ: 1396/03/23 شناسه خبر: 1126801

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین:

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین با اشاره به اینکه کنترل بحران بیابانزایی در قزوین نیازمند مدیریت ویژه است، گفت:یکی از طرح‌های ملی در راستای بیابان‌زدایی در استان نهال کاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، یکی از نگران کننده‌ترین چالش‌های امروزی دنیا، بیابان زایی است؛ افزایش جمعیت و  استفاده غیر اصولی از منابع طبیعی روند بیابان زایی را سرعت می‌بخشد و پیامدهای ناگواری را برای زمین و بشر به دنبال دارد.

جمشید محمد بیگی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعیشاخص، در خصوص مقابله با روند بیابان زایی  اظهار کرد:  تاکنون پروژه‌های بسیاری برای مقابله با این معضل انجام شده و حدود ۹۹ هزار هکتار از بیابان‌های استان تحت پوشش گیاهی قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از طرح‌های ملی در راستای بیابان‌زدایی در استان قزوین نهال کاری است که تا سال ۹۵ کارهای اجرایی و بیولوژیک برای هفت هزار هکتار و از آن سال تاکنون نیز حدود ۲ هزار ۶۰۰ هکتار فعالیت‌های بیولوژیک انجام شده است.

این مسوول با اشاره به اینکه کنترل بحران بیابانزایی در قزوین نیازمند مدیریت ویژه است،  تصریح کرد: آب، خاک و پوشش گیاهی سه شاخصه اصلی برای جلوگیری از ایجاد بیابان است که اگر درست استفاده شود بحث بیابان زایی را نخواهیم داشت.

محمدبیگی با بیان اینکه مناطق بویین‌ زهرا و آبیک از جمله مناطق بیابانی استان قزوین می‌باشند، خاطرنشان کرد: بهره برداری از آب‌های زیرزمینی از جمله چاه‌ها، ایجاد سدها، توسعه کشاورزی و چرای بی رویه به عنوان عوامل تشدید کننده بیابان زایی محسوب می‌شوند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین با اشاره به اینکه بیابانی شدن  بحث ریزگردها را در پی خواهد داشت، گفت: در اثر خشکی و بیابانی شدن هر منطقه گردوخاک بلند خواهد شد و ریزگردها را تشدید خواهد کرد.

وی مطرح کرد: پروژه‌های جلوگیری و مهار بیابان‌زایی نیاز به اعتبارات ویژه دارد و اگر از مباحث آمایش سرزمین به صورت جامع عملی شود تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

محمدبیگی با بیان اینکه پدیده بیابان‌زایی به ویژه تشدید ریزگردها خسارات بسیاری بر سلامت انسان خواهد داشت افزود: مردم و تشکل‌های مردم نهاد نقش بسیار موثری در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی خواهند داشت و با ترویج و اطلاع رسانی سریع به جوامع و مسوولین می‌توانند نقش مثبت و موثری داشته باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنترل بحران بیابانزایی در قزوین نیازمند مدیریت ویژه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..