تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




"احیای احیا" با اردوهای جها

ساعت: 12:37 منتشر شده در مورخ: 1396/03/23 شناسه خبر: 1126931

در سال جاری با شعار "احیای احیا"، اردوهای جهادی اقشار مختلف محلات استان زنجان در مناطق محروم استان در حال برگزاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; اردوهای جهادی یکی از تاثیرگذارترین اردوهای رفع محرومیت از چهره های روستاها و شهرهای کشور است که هر ساله در ایام مختلف سال برگزار می شود.

این اردوها همچنین در ماه مبارک رمضان نیز توسط گروه های محلات در مناطق مختلف برگزار می شود،اردوهای جهادی ماه مبارک رمضان در مناطق محروم شهرستان های زنجان، خدابنده، خرمدره، ایجرود و طارم با شرکت 15 گروه جهادی در حال انجام است.

 فرهاد امندی ،رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان در این باره اظهار داشت:به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با امتحانات پایان ترم دانشجویان، گروه های جهادی دانشجویی در ماه رمضان فعالیت ندارند.

وی با اشاره به اینکه پس از اتمام امتحانات فعالیت گروه های دانشجویی آغاز می شود،ادامه داد: گروه های جهادی در حال حاضر در عرصه های خدمات رسانی شامل تهیه بسته های کالا برای محرومین فعالیت می کنند.

این مسئول با بیان اینکه این گروه ها همچنین در عرصه فرهنگی در زمینه تشکیل کلاس های عقیدتی، احکام، سبک زندگی فعالیت دارند،ادامه داد: در عرصه کشاورزی نیز خدمات مبارزه با آفت سن گندم، برگزاری کارگاه های آموزشی و ترویجی ارائه می شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به اینکه گروه های جهادی در عمرانی در زمینه احداث خانه محروم فعالیت دارند،ادامه داد:احداث غسالخانه، خانه عالم، سرویس های بهداشتی از دیگر برنامه های گروه های جهادی محسوب می شود.
امندی از فعالیت 9 هزار و 613 نفر از دانشجویان، فرهنگیان، پزشکان، مهندسان کشاورزی و صنعت طی سال گذشته در اردوهای جهادی خبر داد و افزود: در حال حاضر120 گروه جهادی در استان زنجان شناسنامه دار هستند.

وی بیان داشت: طی سال گذشته 9 هزار نفر از پزشکان به منظور ویزیت، مشاوره و ارائه خدمات درمانی به صورت رایگان در مناطق محروم خدمات ارائه دادند.

 مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از جهادگران بسیجی اردوهای جهادی را این چنین توصیف فرمودند: "این یک حرکت خودجوش مردمی است، درست مثل جهاد سازندگی در آغاز انقلاب، جهاد سازندگی هم همین جور بود، اول خود جوان ها شروع کردند، بسیج سازندگی و این اردوهای هجرت را قدر بدانید، این کار اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت رسانی است که میلیون ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره مند می‌شوند".  

به فرموده مقام معظم رهبری حضور یک جوان مومن، متدین در یک روستا در بین جوانان روستا که بعضا گرفتار بعضی آفات فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی شدند آنها را به دین به انقلاب به معنویت سوق می دهد. 

خودسازی و خدمت‌ رسانی از مهم‌ترین رسالت‌ های اردوهای جهادی است که کادر سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با پرورش نیروها و مدیران جهادی و ایجاد روحیه امید و نشاط در مناطق محروم و تلاش در کار آمدی بسیج در کمک به محرومین و مستضعفین از دیگر اهداف اردوهای جهادی محسوب می شود.

مطالبه گری یکی از خصوصیات اصلی گروه های جهادی است چرا که این گروه‌ها در در بازه زمانی که در روستا هستند مسائل و مشکلات روستا را رصد و برای ارائه به مسئولان مربوطه آماده می ‌کنند. 

اردوهای جهادی بهترین اقدام و عمل برای اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری به عنوان مطالبه و شعار سال فرموده اند.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «"احیای احیا" با اردوهای جها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..