تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیطنت معنادار یک «سازمان فرهنگی» در ارومیه و تذکر جدی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

ساعت: 10:53 منتشر شده در مورخ: 1396/03/23 شناسه خبر: 1126740

روز گذشته شاهد تذکر جدی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مبنی بر لزوم مراقبت مسئولین از حفظ حرمت اماکن دینی و قرآنی بودیم. اما خطاب اصلی این تذکر به کدام «سازمان» و حامیان آن بود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، نخستین جلسه «ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در حوزه حجاب و عفاف» با حضور مسئولین و نمایندگان دستگاه های مختلف اجرایی و دخیل در امر و به ریاست نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه برگزار شد.

در این جلسه، نماینده ولی فقیه در استان اظهاراتی در خصوص معضلات مهم فرهنگی و قبح شکنی توسط برخی نهادها و سازمان های فرهنگی داشتند که بیش از پیش باید مورد توجه واقع شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در سخنان خود با اشاره به یکی از اتفاقات ناگوار اخیر در سطح شهرستان ارومیه و برگزاری برنامه موسیقی بدون هیچ سنخیتی با موازین دینی در محیطی قرآنی، گفت: چرا باید در یک محیط دینی و مذهبی یک مسئولی بیاید یک برنامه موسیقی را برگزار کند که هیچ سنخیتی با محیط دینی و قرآنی ندارد؟ این مسئول باید فردای قیامت پاسخگو باشد.

همین نکته از سخنان نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گویای اوضاع نامناسب و بی توجهی مسئولین «سازمان های فرهنگی» به مقوله فرهنگ است.

اما در این بحث سراغ مورد مهم تری در سخنان حجت الاسلام قریشی می رویم و آن هم این است که کدام سازمان فرهنگی اقدام به اجرای چنین برنامه ای کرده و دلیل اظهارنظر نماینده ولی فقیه در استان در این خصوص چیست؟

این ماجرا مربوط به «فرهنگسرای قرآن و عترت» ارومیه است. همان فرهنگسرایی که قرار بود به عنوان مرکز تجمع و نقطه ثقل فعالیت های قرآنی در شهر و استان باشد و به عنوان نماد فعالیت های قرآنی شناخته شود.

اما امروز شاهد هستیم که نه تنها چنین امری اتفاق نیفتاده بلکه این محل به یکی از مراکز تجمع واحدهای اداری شهرداری ارومیه و هماهنگی اجرای برنامه هایی با محتوای غیرمرتبط با قرآن و مباحث دینی تبدیل شده است.

برنامه آوازی «خوش صدا» یکی از این برنامه ها است که سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه در راستای کشف استعدادهای درخشان در حوزه خوانندگی اجرا می کند.

هرچند شاید اصل موضوع مشکل خاصی نداشته باشد و گذر از آهنگ های غیرمجازی اجراشده در این برنامه آسان باشد، اما آنچه موجب نارضایتی جامعه قرآنی و فعالان دینی شده شروع این برنامه از فرهنگسرای قرآن و عترت یعنی فرهنگسرایی با عنوان قرآنی امری بود.

با این اعتراضات و بنا به دلایلی که پشت پرده مانده و هنوز کسی از آن اطلاعی نمی دهد، محل برنامه از شب دوم اجرا به مکان دیگری انتقال یافت و مسئولین سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه هم در این رابطه نارضایتی خود از مدیران فرهنگی و الزام برای تغییر محل این برنامه را اعلام داشتند.

اکنون و پس از گذشت چند روز از اجرای برنامه «خوش صدا» شاهد اعلام موضع نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این خصوص آن هم در جلسه «ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در حوزه حجاب و عفاف» هستیم که قطعا گویای نارضایتی وی از عملکرد شهرداری در حوزه ترویج فرهنگ عمومی و البته نحوه مدیریت فرهنگسرای قرآن و عترت است.

جالب اینجاست که از ابتدای روی کار آمدن حجت الاسلام قریشی شاهد نارضایتی وی از نحوه مدیریت در فرهنگسرای قرآن و عترت و تذکرات و تاکیدات مبنی بر لزوم خروج قسمت های اداری از فرهنگسرا و اختصاص این مجموعه به فعالیت های قرآنی هستیم که تا امروز از سوی شهردار و مسئولین سازمان فرهنگی و ورزشی نادیده گرفته شده است.

هرچند اکنون مدیریت فرهنگسرای قرآن و عترت در اختیار یکی از برترین های قرآنی جهان اسلام است اما جالب است که هنوز مدیران شهرداری تصمیمی برای در اختیار قرار دادن این محل به منظور اجرای برنامه های قرآنی و تخصصی را ندارند و ترجیح می دهند همچنان به امورات اداری اختصاص داده شود!

شاید دیگر زمان آن فرا رسیده که شهردار ارومیه بر اساس وعده های قبلی خود و البته بنابر ردیف های موجود در اساسنامه تاسیس فرهنگسرای قرآن و عترت نسبت به تغییر وضعیت موجود و خارج کردن سازمان های تابعه شهرداری از فرهنگسرا و نیز دعوت از فعالان قرآنی برای حضور در محل تخصصی خود اقدام کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیطنت معنادار یک «سازمان فرهنگی» در ارومیه و تذکر جدی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..