تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت رودخانه های شهرستان شبستر مناسب نیست

ساعت: 12:26 منتشر شده در مورخ: 1396/03/23 شناسه خبر: 1126898

فرماندار شبستر گفت: در خصوص تامین منابع آب شرب مشکل اساسی وجود ندارد و مشکل اصلی در مورد مدیریت مصرف آن است به عنوان مثال مصرف آب شرب صوفیان از میزان مصرف سرانه کشوری بیشتر است لذا نیازمند اعمال مدیریت لازم در این خصوص است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبسترنیوز، کارگروه تامین آب شرب شهری و روستایی با حضور  آقاپور نماینده مردم شریف شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی و آقای  هاشمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ، در فرمانداری شبستر برگزار شد.

منصور طالب پور در این نشست بااشاره به وضعیت نامطلوب مسیل ها گفت : رودخانه های شهرستان وضعیت نامناسبی داشته و نیازمند لایروبی و ساماندهی است بطوری که در مواقع بارش کنترل آب های سطحی و سیلاب در مسیل ها غیر قابل کنترل است.

فرماندار شهرستان با اشاره به اینکه شبکه های آب شرب روستایی شهرستان نیازمند اصلاح است افزود: در خصوص تامین منابع آب شرب مشکل اساسی وجود ندارد و مشکل اصلی در مورد مدیریت مصرف آن است به عنوان مثال مصرف آب شرب صوفیان از میزان مصرف سرانه کشوری بیشتر است لذا نیازمند اعمال مدیریت لازم در این خصوص است.

  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای نیز با اشاره به اینکه منابع مالی توسعه آب و فاضلاب روستایی از صندوق توسعه ملی تامین می گردد گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی و مشکل فرسودگی شبکه، تهیه طرح مدیریت مصرف و اصلاح شبکه های آب شرب روستایی در اولویت است.

وی خاطرنشان کرد:مشکل اصلی در توزیع آب است و در تامین منابع آن مشکلی وجود ندارد و  اگر مصرف آب شرب با مصرف استاندارد سازگاری داشته باشد محدودیتی برای مجوز آب شرب نخواهیم داشت.

نماینده شبستر نیز در این نشست از  پیش بینی ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به منظور تامین آب شرب روستایی در کشور خبر داده و از دستگاه های اجرایی ذیربط خواست در جهت جذب حداکثری  از این اعتبار تلاش کنند.

وی افزود: در حال حاضر در سطح شهرستان تعداد ۱۲ روستا در تامین آب شرب در حالت بحرانی قرار دارند، مشکلات ما در این خصوص زیرساختی است و شبکه آبرسانی نیازمند اصلاح است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت رودخانه های شهرستان شبستر مناسب نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..