تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نحوه مصرف شربت فروگلوبین

امروزه بسیاری از افراد، از کمبود ویتامین و ضعف جسمانی رنج می برند و به همین خاطر از انواع مکمل های ویتامین استفاده می کنند. بسیاری از افراد هم صرفا بخاطر اینکه مطمئن باشند در روز مقدار ویتامین کافی به آنها می رسد از این مکمل ها استفاده می کنند. در این پست با دکتر سلام همراه باشید تا یکی از پر مصرف ترین مکمل های ویتامین یعنی شربت فروگلوبین و نحوه مصرف آنرا بررسی کنیم.

بسیاری از ویتامین ها از جمله ویتامین های گروه B که برای انجام فعالیت های بدن به صورت طبیعی ضروری هستند باید بطور مستمر دریافت شوند زیرا در بدن ذخیره نمی شوند و کمبود آنها نیز باعث اختلالاتی در عملکرد بدن نظیر وقوع کم خونی می شود. یکی از بهترین مکمل های موجود در بازار ایران از این نظر شربت فروگلوبین است.

شربت فروگلوبین چیست؟

شربت فروگلوبین یکی از مکمل های پر مصرف می باشد که بیشتر جهت درمان کم خونی استفاده می شود. این مکمل که به صورت شربت می باشد دارای تمامی ویتامین های مورد نیاز جهت خون سازی می باشد. همچنین شربت فروگلوبین دارای خاصیت اشتها آوری می باشد که از این جهت برای کودکان بسیار توصیه می شود. این شربت دارای مواد معدنی نظیر آهن، روی (Zinc) و مس می باشد. این مواد در بدن نقش های بسیاری را بر عهده دارند که در ادامه بصورت مختصر به آنها اشاره می کنیم.

نقش آهن در بدن

بیشترین نقش آهن در بدن، نقش آن در ساختمان هموگلوبین خون است. هموگلوبین خون که نقش اصلی انتقال گاز های تنفسی را بر عهده دارد شامل چهار رشته پلی پپتیدی که دو به دو متشابه اند می شود. همو گلوبین دارای گروه هم می باشد که در گروه هم آن اتم آهن وجود دارد. اتم آهن (++Fe) آن به صورت برگشت پذیر به مولکول اکسیژن متصل می شود و انتقال آن را بر عهده دارد. همچنین آهن برای خون سازی بسیار ضروری است.

مقدار مورد نیاز این ماده معدنی به طور متوسط حدود 10 میلی گرم در روز است که سهم اصلی آن در غلات موجود است. گفتنی است که شربت فروگلوبین تمام این 10 میلی گرم نیاز روزانه را تامین می کند.

نقش روی در بدن

روی، کاربرد های بسیار زیادی در بدن دارد. این عنصر در جلوگیری از سرطان، مشکلات پوست و مو، بهبود رماتسیم و اختلالات مفصلی و همچنین تقویت سیستم دفاعی بدن نقش زیادی دارد.

میزان مورد نیاز این عنصر تقریبا حدود 10 تا 15 میلی گرم در روز می باشد و مصرف زیاد آن سبب سوء جذب مواد معدنی دیگر می شود. همچنین اکثر روی مورد نیاز بدن در طول روز تامین می شود. کمبود این عنصر سبب بروز بیماری هایی نظیر پسوریازیس، آرتریت روماتوئید، شوگرن و اختلالاتی نظیر ناباروری در بانوان می شود. لذا مصرف به اندازه آن بسیار اهمیت دارد.

شربت فروگلوبین حاوی 3 میلی گرم از نیاز روزانه بدن به روی را تامین می کند.

نقش مس در بدن انسان

مس از جمله عنصر هایی که به شمار می رود که در بدن کار های زیادی انجام می دهد. مس برای فعالیت کامل سلول های عصبی لازم است. همچنین مس به جذب آهن در بدن کمک می کند. مس یک آنتی اکسیدان به شمار می رود که در نابود کردن رادیکال های آزاد نقش دارد.

مقدار مورد نیاز مس در بدن انسان حدود 900 میکروگرم در روز است که هرچند مقدار ناچیزی به شمار می رود اما تحقیقات نشان داده اکثر ایرانی ها مبتلا به کمبود مس هستند. شربت فروگلوبین 200 میکروگرم مس را در هر روز برای بدن تامین می کند که با توجه به این که مصرف زیاد مس می تواند مضر باشد میزان مناسبی است.

ویتامین های موجود در شربت فروگلوبین

از ویتامین های موجود در این شربت می توان به تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، پیریدوکسین (B6)، فولیک اسید (B9)، سیانوکوبالامین (B12) اشاره کرد.

از میان ویتامین های بالا، برای درمان کم خونی نیاز به ویتامین های B6 و B9 و B12 بیشتر است. لذا شربت فروگلوبین مقدار مناسبی از این ویتامین ها را در خود دارد.

نحوه مصرف شربت فروگلوبین

از آنجایی که جذب شربت فروگلوبین بصورت معدی است، مصرف این شربت تاثیر سوء بر عملکرد بدن نخواهد داشت. لذا مصرف آن بهتر است به میزان زیر باشد :

بزرگسالان : یک قاشق مرباخوری دو بار در روز

کودکان هفت تا دوازده سال : یک قاشق مربا خوری یک بار در روز

کودکان یک تا سه سال : نصف قاشق مرباخوری در روز

از آنجایی که میزان مکمل های موجود در این شربت بسیار مناسب است لذا مصرف آن به گروه سنی خاصی محدود نمی شود، هر چند بدلیل ساده بودن هضم آن بیشتر برای کودکان تجویز می شود.

هرگونه استفاده با درج نام مجله پزشکی دکتر سلام (لینک دهی مستقیم) مجاز می باشد.

مطالب مرتبط :

چه خوراکی هایی برای تقویت کودک مناسب است؟

مکمل های غذایی مورد نیاز برای کودک

همه چیز درباره کم‌خونی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نحوه مصرف شربت فروگلوبین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..