تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تازه ترین خبرها از سامانه کارورزی

مدیر کل دفتر سیاست گذاری وزارت کار، با اشاره به ثبت نام 270 هزار نفر در سامانه کارورزی اظهار داشت: ثبت نام در این طرح، هزینه ای برای کارفرما ندارد و دولت در قبال کارورز، حق بیمه مسئولیت مدنی 40 تا 50 هزار تومانی و کمک هزینه آموزشی بین 250 تا 310 هزار تومان را تقبل می کند.

به گزارش شمانیوز: ازوجی به تشریح آخرین وضعیت ثبت نام متقاضیان در طرح کارورزی این وزارتخانه پرداخت. وی به ثبت نام 270 هزار نفر در این سامانه اشاره کرد که از پیش بینی های این وزارتخانه 120 هزار نفر، بیشتر بوده است. ازوجی افزود: از تعداد افراد ثبت نام شده، تاکنون 130 هزار نفر تایید شده اند.طرح کارورزی در چارچوب برنامه اشتغال و به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های طرح کاج (طرح کارانه اشتغال جوانان) در دولت دوازدهم اجرا می شود. مدیر کل سیاست‌گذاری وزارت کار این طرح را شامل 3 بخش به این شرح عنوان کرد: مهارت آموزی در محیط کار واقعی مربوط به سنین 15 تا 23 سال، طرح مشوق‌های بیمه کارفرمایی و طرح کارورزی سنین 23 تا 35 سال.
به گفته وی، قبل از ورود کارورزان به بازار کار یک دوره کوتاه مدت چهار تا شش ماه برگزار می‌شود که افراد فارغ‌التحصیل دانشگاهی آموزش مهارتی می‌بینند و در همان بنگاه و یا بنگاه دیگری مشغول به کار خواهند شد. بر این اساس، فارغ‌التحصیل دانشگاهی دارای مدرک تحصیلی در ابتدا باید در سامانه کارورزی ثبت نام کند؛ سپس واحد پذیرنده براساس مدرک مشخص خواهد شد. در مرحله بعد در سازمان فنی و حرفه‌ای قرار داد آموزشی بین واحد پذیرنده و کارورز به امضا رسیده و به استناد آن، اجرای طرح برای فرد آغاز می شود.ازوجی گفت: ثبت نام در سامانه کارورزی هیچ هزینه‌ای برای کارورز ندارد و حتی برای واحد پذیرنده در قبال کارورز معیارهایی چون حق بیمه مسئولیت مدنی 40 تا 50 هزار تومانی و کمک هزینه آموزشی بین 250 تا 310 هزار تومانی براساس مقاطع تحصیلی در نظر گرفته شده است که دولت این هزینه را تقبل می‌کند. پس از دوره کارورزی نیز مشوق بیمه کارفرمایی که سهم کارفرماست به مدت دو سال از سوی دولت پرداخت خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تازه ترین خبرها از سامانه کارورزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..