تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک کودک ۸ ساله قمی در استخر غرق شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به گرم شدن هوا و فرارسیدن فصل تابستان استقبال مردم از استخرهای استان بیشتر می‌شود، اما استقبال مردم از اماکن آبی، باید نظارتی را در دستور کار قرار دهد.
 
استان قم در سال 93 شاهد یک اتفاق ناگوار دریکی از استخرهای خود بود که براثر افزایش بیش‌ازحد گاز کلر چندین تن مسموم شدند.
 
پس‌ازآن حدود 5 ماه پیش بود که یک کودک در استخری دچار حادثه شد و به کما رفت و اکنون با بیماری فراموشی دست‌وپنجه نرم می‌کند و این دومین قربانی استخر بود.
 
بر اساس اعلام اورژانس استان قم، عصر روز گذشته پسربچه 8 ساله دریکی از استخرهای استان غرق و دچار خفگی شده است و در آن لحظه به نظر می‌رسد تجهیزات و متخصصان بر بالین فرد مصدوم حضور نداشته‌اند.
 
پس از حضور اورژانس در محل حادثه و انجام عملیات‌های احیای قلبی و ریوی آغازشده و این کودک را به بیمارستان امام رضا (ع) می‌رسانند.
 
تلاش‌های پرسنل بیمارستان امام رضا (ع) نیز به‌منظور برخی اقدامات درمانی تکمیلی برای کودک ادامه یافته و در ادامه هماهنگی‌های لازم جهت اقدامات تکمیلی درمانی و انتقال و بستری کودک در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت معصومه (س) به انجام رسید.
 
طبق آخرین گزارشات وضعیت مصدوم مساعد نیست در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری‌شده است.
 
شنیده‌ها حاکی از آن است ناجی غریق این استخر پس از وقوع حادثه دچار افت فشار استرس شده و به بیمارستان منقل شده است.
 
مهم نیست چه کسی را در این اتفاق متهم کرد، تنها اهمیت موضوع عدم نظارت اداره کل ورزش و هیئت شنا بر اماکن آبی استان قم که طی 5 ماه برای دومین چنین حادثه‌های آسف باری رخ ندهد.
 
چندی پیش غلامعلی عبدالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، درباره نظارت هیئت شنا و نجات‌غریق استان  اظهار داشت: متاسفانه این روزها شاهد حضور مدیران غیرتخصصی در برخی استخرهای استان هستیم که سبب عدم رعایت حد استاندارد تعداد منجیان غریق در بعضی استخرها و اماکن آبی شده است.
 
بازرس سابق اماکن آبی هیئت شنا استان قم گفت: براساس درجه‌بندی و اشل فدراسیون حق‌الزحمه منجیان غریق که شغلی ایثار گرانه دارند نه تنها رعایت نشده بلکه گاهی اوقات برخوردهای نامناسبی ازلحاظ شخصیتی با منجیان غریق می‌شود.
 
پیشکسوت رشته شنا در استان قم تصریح کرد: امنیت استخرها و اماکن آبی به عهده منجیان غریق است و در زمانی که حق‌وحقوقشان داده نمی‌شود، تمرکزشان لازم برای انجام کار نخواهند داشتد در آن زمان شاهد حوادث ناگوار هستیم.
 
وی با اشاره به حادثه کما رفتن یک کودک در اواخر سال گذشته، افزود: این روزها شاهد این هستیم که برگزاری تعداد دوره‌های نجات‌غریق در استان زیاد شده، به نوعی کمیت را فدای کیفیت کرده‌اند و هیئت شنا نظارتی برمربیان، نحوه آموزش، شهریه دریافتی، تعداد استاندارد نوآموزان در کلاس های آموزشی شنا خصوصی و چه عمومی نداشته و بازرسی را کمرنگ کرده است.
 
عبدالحی درباره وسایل موردنیاز استخرها، بیان کرد: اکثر استخرهای استان سیستم برق اضطراری، درب اضطراری و دستگاه احیا را نداشته و به این مسئله توجه چندانی ندارند.
 
به نظر می‌رسد از زمانی که اداره کل ورزش و جوانان استان قم وارد خصوصی‌سازی و واگذاری اماکن ورزشی شده معقوله بازرسی را کنار گذاشته است.
 
از سالن‌های ورزشی، مدارس فوتبال و فوتسال و غیره و دیگر مسائل که بگذریم، ماجرا استخر و اماکن آبی را هرگز نمی‌توان به شوخی گرفت چراکه شوخی با این اماکن شوخی باجان مردم است.
 
پس همین امروز به شیوه صحیح بازرسی کنیم و نکات قابل‌توجه را حل کنیم تا فردا دچار افسوس نشویم.
 
انتهای پیام/ز



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک کودک ۸ ساله قمی در استخر غرق شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..