تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح ۱۱۶ پروژه در هفته جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی

ساعت: 15:15 منتشر شده در مورخ: 1396/03/22 شناسه خبر: 1126260

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد؛

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افتتاح مجموع ۱۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵۵۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته جهادکشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،اسمعیل کریم زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ترتیب یافت از افتتاح مجموع ۱۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵۵۰ میلیارد ریال در استان خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح ها برای ۲ هزارو ۵۲۱ نفر اشتغال مستقیم و برای ۵ هزارو ۴۹ نفر نیز بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی پروژه های آماده بهره برداری بخش صنایع کشاورزی در استان را شامل تعداد ۴ طرح صنایع کشاورزی،۴ طرح  بهبود تولیدات دامی، ا طرح بهبود تولیدات گیاهی و تعداد ۹۷ طرح بخش آب و خاک عنوان کرد.

کریم زاده افزود: میزان تولیدات کشاورزی ایران در سالهای اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران مقدار ۲۷ میلیون تن بوده که در حال حاضر به ۱۱۵ میلیون تن رسیده  و استان آذربایجان غربی نیز با ۶٫۳میلیون تن تولید انواع محصولات کشاورزی سهم بزرگی در مجموع تولیدات محصولات کشاورزی کشور دارد.

وی تصریح کرد: سرانه تولید محصولات کشاورزی در کشور ۱/۵ تن است اما در استان آذربایجان غربی ۲ تن برای هر نفر محصولات کشاوری تولید می شود.

ریس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از سیاست های کلی سازمان جهاد کشاورزی کشت متراکم یا گلخانه ای است افزود: در همین راستا در حال حاضر ۱۰۵ واحد گلخانه ای با مساحت ۳۳ هزار هکتار در استان وجود دارد که ۷۲ واحد بصورت گلخانه خاکی و بقیه نیز بصورت هیدرو پونیک هستند.

وی از حمایت ویژه سازمان جهادکشاورزی برای افزایش کشت گلخانه ای در استان خبر داد و تصریح کرد: حتی متراژهای هزار متری نیز تحت حمایت این سازمان قرار می گیرند.

کریم زاده با ابراز خرسندی از اینکه آذربایجان غربی در اغلب محصولات کشاورزی در رتبه های اول قرار گرفته است گفت: بطور مثال در گندم ، چغندر ، عسل، سیب، محصولات دامی رتبه های برتر کشوری هستیم.

وی در خصوص کشت چغندر قند در استان  بیشتر توضیح داد و اظهار داشت: ۳۵ درصد تولید چغندر کشور در آذربایجان غربی است اما از بابت مصرف آب می توان گفت جز کشت های آب بر است ولی چون از زمان های گذشته کشت این محصول در استان ما مرسوم بوده و البته درآمدزایی قابل توجهی هم داشت در حال حاضر نیز کشت آن ادامه دارد.

کریم زاده افزود: امسال برنامه ابلاغی کشت چغندر در استان ۲۳ هزار هکتار است ولی طی گزارشات بدست آمده ۲۸ هزار هکتار کشت شده و بیشترین سطح تولید نیز مربوط به شهرستان پیرانشهر می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص اظهارات اخیر نادر قاضی پور نماینده  مردم ارومیه در مجلس که مدعی شده بود، دولت به بهانه احیای دریاچه ارومیه کشاورزی را در استان تعطیل کرده است و اعتبارات تخصیصی برای احیای دریاچه ارومیه را صرف فعالیت های تبلیغاتی، نشست ها و ماموریت های بی مورد کرده گفت : اظهارات آقایان مربوط به محافل خودشان است و در مورد سازمان جهاد کشاورزی با صراحت اعلام می کنیم تاکنون بودجه ای از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه  و طرح های مربوط به آن برای فعالیت های عمرانی و برنامه های سازمانی هزینه نکرده است، حتی در بسیاری از موارد جهاد کشاورزی از محل اعتبارات سازمان برا پیشبرد فعالیت های اجرایی مربوط به احیای دریاچه ارومیه هزینه کرده است.

کریم زاده افزود: لازم به ذکر است که کشاورزی استان تعطیل نشده و در حال حاضر کشاورزان استان به فعالیت های خود ادامه می دهند.

وی ظرفیت سردخانه های استان را نیز ۸۸۵ هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: در خصوص صنایع تبدیلی نیز دارای بیشترین صنایع غذایی کشور هستیم بطوریکه ۱۹ واحد کنسانتره در استان فعال می باشد ۳۰ واحد تولید آبمیوه، ۳۲۴ سردخانه فعال، ۵۶ واحد فراورده های لبنی، ۳۲ واحد دام و تیور، ۳۹ واحد تولید رب گوجه فرنگی، ۱۰ واحد بسته بندی عسل، ۱۳ واحد تولید عرقیات گیاهی ۱۴ واحد بسته بندی خشکبار جز صنایع فعال در این زمینه هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح ۱۱۶ پروژه در هفته جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..