تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشخیص چهره توسط جنین در رحم مادر

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ طی تحقیقات صورت گرفته پژوهشگران دریافتند که وقتی نور به دیواره رحم مادر تابیده می‌شود اگر آن صورت شباهت زیادی به صورت انسان داشته باشد، باعث می‌شود که جنین نسبت به آن عکس العمل نشان دهد.

محققان با استفاده از سونوگرافی چهار بعدی دریافتند زمانی که این نور مشابه به دیواره رحم برخورد می‌کند کودک چهره خودش را به سمت نور می‌چرخاند.

تشخیص چهره توسط جنین در رحم مادر

پروفسور وینسنت رید روانشناس دانشگاه لنکست که سرپرستی این پژوهش را بر عهده دارد، اظهار کرد: این یافته‌ها بینش‌های جدیدی را از نحوه رشد و توسعه سیستم‌های بصری نوزادان ارائه می‌دهد.

محققان بر اساس تحقیقاتی که انجام دادند نتیجه گرفتند که نوزادان نسبت به هر محرک دیگری، به چهره بیشتر واکنش نشان می‌دهند و از همان ابتدا در دوران جنینی توانایی درک تفاوت بین شکل‌های مختلف را دارد.

نوزادان از قدرت بینایی بسیار ضعیفی برخوردار هستند و بنابراین جنین نیز دارای توانایی مشابه برای تمرکز بوده و همه چیز را تار می‌بیند به همین خاطر پژوهشگران نورهایی را به صورت چشم و دهان انسان به دیواره رحم مادری که ۳۴ هفته باردار است تاباندند و با واکنش جنین رو به رو شدند، بنابراین آنان نتیجه گرفتند که نور به رشد قدرت بینایی جنین کمک می‌کند، اما از طرفی هم باید در نظر داشت که قرار گرفتن مادر در مقابل تابش‌های شدید به چشمان کودک آسیب می‌رساند.

منبع: telegraph.co

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشخیص چهره توسط جنین در رحم مادر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..