تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جایگزینی اینترنت قطارها به‌جای اینترنت اشیاء توسط زیمنس در سیستم‌های حمل‌ونقل

جایگزینی اینترنت قطارها به‌جای اینترنت اشیاء توسط زیمنس در سیستم‌های حمل‌ونقل

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه‌ای از دیتای بزرگ/ Big Data، سنسورها و آنالیزهای پیش‌بینی کننده توانسته است اطمینان سازی برای کاربر قطار را در زیمنس به 100 درصد برساند و «گرهارد کِرِس» مدیر سرویس‌های دیتای موبیلیتی در زیمنس معتقد است با توسعه و اتصال ابزارهای مختلف در سیستم حمل‌ونقل و ریلی می‌توان مفهوم «اینترنت قطارها» را در این بخش جایگزین اینترنت اشیاء کرد.

وی می‌گوید با اطمینان سازی می‌توان سیستم ریلی را جای سیستم حمل‌ونقل هوایی استفاده کرد و در این راه اطلاعات دریافتی از ابزارهای به هم متصل و تحلیل آنی دیتای به‌دست آمده از آنها می‌توان سرویس مطمئنی را به مشتری عرضه کرد.

هدف ایجاد ارتباط تمامی ابزارها و سنسورهای موجود در سیستم حمل‌ونقل ریلی باهم است و به گفته کرس با راه‌اندازی سیستم جدید در روسیه در سال گذشته تنها شاهد 9 تأخیر درحرکت قطار بین مسکو و سن‌پترزبورگ بودیم درحالی‌که روزانه در دو سوی ریل 16 قطار به‌سوی دو نقطه مذکور در رفت‌وآمد هستند که با ایجاد دیتای بزرگ و آنالیز پیش‌بینی کننده اینترنت قطارها را در این کشور راه انداختیم.

سنسورهای تعریف‌شده برای اینترنت قطارها بر همه‌چیز از جمله دمای موتور اصلی، باز یا بسته بودن درب قطار و ارتعاشات ریلی نظارت دارد و دوربین‌های مستقر در بیرون از قطار نیز به فرایند جمع‌آوری دیتای بزرگ کمک فراوانی می‌کنند.

سنسورهای نصب‌شده روی ریل در طول مسیر نیز عیب‌یابی خودکار انجام می‌دهند و زیرساخت طوری تعریف‌شده است که لاگ فایل‌ها در کل مسیر ذخیره‌شده و آنالیز می‌شوند.

پلتفرم مدیریت زیرساخت ریلی هوشمند زیمنس Railigent نام دارد که دیتابیس آن روی سرویس‌های Teradata مستقرشده و بحث آنالیز آن نیز روی کلودِ AWS  انجام می‌شود و توسط 70 نفر مهندس در آلمان، آمریکا و روسیه درحال‌توسعه است.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جایگزینی اینترنت قطارها به‌جای اینترنت اشیاء توسط زیمنس در سیستم‌های حمل‌ونقل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..