تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطرناک بودن روزه داری در سه ماهه اول و سوم بارداری

ساعت: 14:14 منتشر شده در مورخ: 1396/03/22 شناسه خبر: 1126184

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت بجنورد گفت: روزه داری در سه ماهه دوم بارداری مادر، به صلاح جنین نیست زیرا در سه ماهه سوم بخش عمده انرژی جنین از قند خون مادر تامین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از راه ساجده، شهلا جودت، کارشناس تغذیه مرکز بهداشت بجنورد در گفتگو با خبرنگار ما از اصول روزه داری زنان باردار گفت:  مادران باردار اگر اصرار به روزه داری دارند، حتما باید با پزشک معالج خود صحبت کنند.

 

وی با اشاره به روزه داری در سه ماهه نخست بارداری ادامه داد: در ماه های اول بارداری به ویژه 8 هفته نخست بارداری که سلول های جنین خصوصا سلول های اولیه مغزی جنین در حال شکل گیری است، روزه داری می تواند بر رشد عمومی جنین تاثیر گذاشته و خطرات جبران ناپذیری بر جای بگذارد.

 

جودت افزود: روزه داری در سه ماهه دوم بارداری با نظر موافق پزشک معالج منعی ندارد زیرا عمدا اثر سویی بر جنین نخواهد داشت.

 

این کارشناس تغذیه مرکز بهداشت بجنورد اشاره کرد: روزه داری در سه ماهه دوم بارداری مادر، به صلاح جنین نیست زیرا در سه ماهه سوم بخش عمده انرژی جنین از قند خون مادر تامین می شود و اگر مادر در این دوره اقدام به روزه داری کند، چربی های بدن او تجزیه شده و ترکیبات کتونی از آن حاصل می شود که می تواد به سیستم عصبی جنین آسیب برساند.

 

وی اضافه کرد: زنان بارداری که می خواهند روزه بگیرند باید، فعالیت کمی داشته باشند، آزمایش های خون و ادرار او طبیعی باشد، بیماری خاصی نداشته باشد، میزان کالری مورد نیازشان را براساس قدو وزن و سن حاملگی با نظر پزشک معالج محاسبه کند و فشار خون طبیعی داشته باشد.

 

انتهای خبر/ر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطرناک بودن روزه داری در سه ماهه اول و سوم بارداری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..