تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




" پدیده هورمسیس" را با روزه د&#

هورمسیس

در اثر هورمسیس که ناشی از ایجاد یک شوک به بدن است میزان ترشح هورمون‌های آدرنالین و تیروکسین خون، ضربان قلب و میزان دریافت اکسیژن به یکباره افزایش می‌یابد.

این افزایش فواید بیشماری برای بدن دارد از جمله جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی، درمان افسردگی، برطرف شدن مشکل ریزش موی سر، افزایش تولید حرارت داخلی بدن ناشی از حرارت میتوکندری سلول‌های بدن، حذف چربی‌های زائد و لاغر شدن، بهبود خلق و خوی و افزایش توان و نیروی بدنی که از مزایای دیگر آن هستند.

از جمله راه‌های مفید برای فعال کردن پروسه هورمسیس استحمام با آب سرد است، با وجود لذت بخش بودن استحمام با آب گرم، اما عادت دادن بدن به استحمام و دوش گرفتن با آب سرد برای سلامتی بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی، چون سرطان بسیار مفید است، افراد می‌توانند به تدریج عادت به استحمام با آب سرد را درخود ایجاد کنند و یا ابتدا با آب گرم استحمام کرده به تدریج درجه حرارت آب را کم کرده تا به دمای سرد و یا حتی زیر صفر برسد.

در عین حال وارد آوردن شوک به بدن باید حساب شده باشد و دوش آب سرد بیشتراز سه الی چهار دقیقه نباشد، زیرا در غیر اینصورت ممکن است رگ‌های عصبی و قلب دچار آسیب شوند.

کارشناسان اثر مفید بودن آب سرد بر سلامت بدن و نیز افزایش کارایی بدن در فعالیت‌های ذهنی و فیزیکی را در شناگران در دو فصل تابستان و زمستان و شنا در آبهای آزاد بدست آورده‌اند.

شناگران در فصل‌های سرد سال که در آب‌های آزاد شنا می‌کنند کارایی بهتری دارند وحتی در زمان‌های کوتاهتری رکورد می‌زنند.

یکی دیگر از راه‌های فعال کردن پروسه هورمسیس، روزه گرفتن متناوب، پشت سر هم به مدت چند روزه یا سی روز در ماه رمضان است که به دلیل شوکی که به بدن و بویژه دستگاه گوارش وارد می‌شود و بدن برای ساعت‌ها گرسنه می‌ماند، لایه‌های چربی قدیمی در بدن آب شده و از بین می‌روند و همچنین به دلیل افزایش حرارت میتوکندری‌ها، عوامل ایجاد کننده سرطان در بدن نابود می‌شوند.

پروسه هورمسیس علاوه بر قلب و عروق و سلامت بدن برای مقابله با عوامل آلرژی زا نیز بسیار مفید است و می‌تواند یک عامل منحصربفرد درمانی برای مبتلایان به آلرژی باشد.

منبع: gettingstronger

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «" پدیده هورمسیس" را با روزه د&#»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..