تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نباید از کنار این دردها به آسانی گذشت

علت گرفتگی های عضلانی قاعدگی علت کمر درد علت شانه درد علت درد در ناحیه شکم علائم کمر درد علائم شانه درد درمان شانه درد ترومبوز سیاهرگی عمقی انواع دردهای خطرناک اندومتریوز از کجا بفهمیم میگرن نداریم؟

با احساس هر دردی در بدن نباید نگران شوید و سریعا به پزشک مراجعه کنید. ولی بعضی از دردها وجود دارند که به طور ناگاه صورت می گیرند و با علائم دیگری مانند تب همراه می شوند، از قبیل این گونه دردها نباید به راحتی گذر کرد. در این مقاله انواع دردهای که باید جدی گرفته شوند را آماده کرده ایم. درد یکی از ابزارهایی است که بدن برای ارائه هشدار درباره وجود مشکل استفاده می کند. برخی انواع درد، حتی اگر کوچک و جزئی به نظر برسند، نباید نادیده گرفته شوند و نیازمند توجه فوری هستند.

دردی شدید بین تیغه های شانه احساس می کنید

می تواند: یک حمله قلبی باشد

حدود 30 درصد از افرادی که حملات قلبی را تجربه می کنند، با نشانه کلاسیک فشار در قفسه سینه مواجه نمی شوند. درد بین تیغه های شانه همانند درد در آراواره، تنگی نفس و حالت تهوع در میان زنان شایع‌تر است. اگر با این نشانه ها مواجه هستید (احتمالا با بیش از یک نشانه) نیازمند دریافت کمک پزشکی فوری هستید.

درد عضلانی شبیه دردی مبهم است. در مقابل، حمله قلبی بیشتر شبیه دردی شدید و ناگهانی است. در این شرایط با اورژانس تماس بگیرید. هیچ گاه تا بیمارستان رانندگی نکنید. بهتر است فردی دیگر نیز شما را به بیمارستان نرساند. در انتظار آمبولانس بمانید، زیرا تکنسین های آمبولانس می توانند به محض رسیدن به محل اقدامات اولیه را برای نجات جان بیمار انجام دهند.

سردرد بسیار شدید که ناگهان شکل می گیرد

می تواند: یک آنوریسم باشد

هر فردی در طول زندگی خود سردردهای خفیف یا متوسط را تجربه می کند، که به طور معمول با مصرف مسکن های بی نیاز از نسخه پزشک بهبود می یابند. اما اگر شدیدترین سردرد در طول زندگی خود را که به ناگاه شکل گرفته است، تجربه می کنید، نیازمند دریافت کمک پزشکی هستید. با اورژانس تماس بگیرید. تا بیمارستان رانندگی نکنید.

از کجا بفهمیم میگرن نیست؟ یک سردرد میگرنی با احساس تهوع، حساسیت به نور و صدا همراه است و به تدریج پیشرفت می کند.

خونریزی در مغز به علت پارگی آنوریسم شایع نیست، اما زمانی که رخ می دهد، نیازمند اقدام سریع است. جراح با ترمیم آسیب دیدگی می تواند جان بیمار را نجات دهد. اگر بیمار به درستی درمان نشود، این شرایط می تواند به مرگ وی منجر شود. برای تسکین سردرد شدید و ناگهانی آسپرین مصرف نکنید، زیرا با رقیق کردن خون می تواند خونریزی را تشدید کند.

علت گرفتگی های عضلانی قاعدگی علت کمر درد علت شانه درد علت درد در ناحیه شکم علائم کمر درد علائم شانه درد درمان شانه درد ترومبوز سیاهرگی عمقی انواع دردهای خطرناک اندومتریوز از کجا بفهمیم میگرن نداریم؟ علت گرفتگی های عضلانی قاعدگی علت کمر درد علت شانه درد علت درد در ناحیه شکم علائم کمر درد علائم شانه درد درمان شانه درد ترومبوز سیاهرگی عمقی انواع دردهای خطرناک اندومتریوز از کجا بفهمیم میگرن نداریم؟

درد مبهم در شکم که به سمت پایین سمت راست سرایت می کند

می تواند: آپاندیسیت باشد

درد به طور معمول از مرکز شکم آغاز شده و به تدریج به سمت راست حرکت می کند. اگر آپاندیس پاره شده باشد، این شرایط می تواند عوارض خطرناکی را موجب شود، زیرا باکتری های فراوانی وارد جریان خون شده و کل بدن را آلوده می سازند. اگر چنین احساسی دارید، مستقیم به بخش اورژانس مراجعه کنید.

دندان دردی که شما را از خواب بیدار می کند

می تواند: سایش و فشار دندان ها روی یکدیگر باشد

فشار مکرر دندان ها روی یکدیگر می تواند موجب التهاب عصب درون دندان شده و مینای دندان را فرسوده سازد. شما ممکن است در نهایت با ترک خوردگی دندان تا ریشه مواجه شوید که به کشیدن دندان منجر می شود. از عوارض ساییدن و فشار دادن دندان ها روی یکدیگر که اغلب به واسطه استرس شکل می گیرد، می توان با استفاده از گاردهای محافظ جلوگیری کرد. بر همین اساس، مراجعه به دندانپزشک در صورتی که احساس می کنید با این مشکل مواجه هستید، اهمیت دارد.

علت گرفتگی های عضلانی قاعدگی علت کمر درد علت شانه درد علت درد در ناحیه شکم علائم کمر درد علائم شانه درد درمان شانه درد ترومبوز سیاهرگی عمقی انواع دردهای خطرناک اندومتریوز از کجا بفهمیم میگرن نداریم؟ علت گرفتگی های عضلانی قاعدگی علت کمر درد علت شانه درد علت درد در ناحیه شکم علائم کمر درد علائم شانه درد درمان شانه درد ترومبوز سیاهرگی عمقی انواع دردهای خطرناک اندومتریوز از کجا بفهمیم میگرن نداریم؟ علت گرفتگی های عضلانی قاعدگی علت کمر درد علت شانه درد علت درد در ناحیه شکم علائم کمر درد علائم شانه درد درمان شانه درد ترومبوز سیاهرگی عمقی انواع دردهای خطرناک اندومتریوز از کجا بفهمیم میگرن نداریم؟

احساس درد در ناحیه کمر که با تب همراه است

می تواند: عفونت کلیه باشد

تب، حالت تهوع و کمر درد تنها با وجود مشکل در معده مرتبط نیستند. این شرایط با نفوذ باکتری ها به دستگاه ادراری و ورود به کلیه ها که شرایط عفونت را وخیم‌تر می سازد، نیز شکل می گیرد. ممکن است در ابتدا نشانه های عفونت دستگاه ادراری، مانند درد هنگام دفع ادرار، را تجربه کنید، اما برخی افراد نیز هیچ نشانه ای را تجربه نمی کنند. برای درمان احتمالا به دریافت آنتی بیوتیک نیاز خواهید داشت.

زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری قرار دارند، که پیش زمینه عفونت کلیه است. اگر عفونت کلیه درمان نشود، می تواند از کار افتادن این اندام را به همراه داشته باشد. اما به طور معمول عفونت کلیه چنان دردناک است که افراد نمی توانند آن را نادیده بگیرند.

گرفتگی های عضلانی قاعدگی که با مصرف دارو بهتر نمی شوند

می تواند: اندومتریوز باشد

اگر داروهای بی نیاز از نسخه پزشک کمکی به بهبود گرفتگی های عضلانی قاعدگی نمی کنند، ممکن است اندومتریوز دلیل این شرایط باشد. اندومتریوز مانع باروری می شود و شرایطی شایع است. چهل درصد از 60 درصد زنانی که قاعدگی های بسیار دردناک را تجربه می کنند، ممکن است به اندومترویز مبتلا باشند.

در صورتی که فرد در تلاش برای باردار شدن نباشد، روند درمان می تواند با تجویز قرص های ضد بارداری توسط پزشک آغاز شود. اگر درد همچنان ادامه یابد، ممکن است به عمل جراحی برداشت بافت نیاز باشد.

علت گرفتگی های عضلانی قاعدگی علت کمر درد علت شانه درد علت درد در ناحیه شکم علائم کمر درد علائم شانه درد درمان شانه درد ترومبوز سیاهرگی عمقی انواع دردهای خطرناک اندومتریوز از کجا بفهمیم میگرن نداریم؟ علت گرفتگی های عضلانی قاعدگی علت کمر درد علت شانه درد علت درد در ناحیه شکم علائم کمر درد علائم شانه درد درمان شانه درد ترومبوز سیاهرگی عمقی انواع دردهای خطرناک اندومتریوز از کجا بفهمیم میگرن نداریم؟ علت گرفتگی های عضلانی قاعدگی علت کمر درد علت شانه درد علت درد در ناحیه شکم علائم کمر درد علائم شانه درد درمان شانه درد ترومبوز سیاهرگی عمقی انواع دردهای خطرناک اندومتریوز از کجا بفهمیم میگرن نداریم؟ علت گرفتگی های عضلانی قاعدگی علت کمر درد علت شانه درد علت درد در ناحیه شکم علائم کمر درد علائم شانه درد درمان شانه درد ترومبوز سیاهرگی عمقی انواع دردهای خطرناک اندومتریوز از کجا بفهمیم میگرن نداریم؟

نقطه ای حساس روی ساق پا

می تواند: ترومبوز سیاهرگی عمقی (DVT) باشد

اگر ناحیه کوچک روی پای شما دردناک است، امکان دارد با ترومبوز سیاهرگی عمقی، لخته خونی در سیاهرگ مواجه باشید. این نقطه می تواند قرمز رنگ باشد و هنگام لمس گرم‌تر از نواحی دیگر احساس شود. احتمال ابتلا به ترومبوز سیاهرگی عمقی در صورت مصرف قرص های ضد بارداری یا سفر طولانی مدت با خودرو یا هواپیما بیشتر است. در صورت تورم اندک و عدم افزایش سریع درد، مراجعه فوری به پزشک نیاز نیست، اما این کار را نباید به تاخیر بیندازید. اندازه لخته خون می تواند بزرگتر شود یا از جای خود جدا شده و به سمت ریه ها حرکت کند و مانع گردش خون شود.

همچنین، لخته خون می تواند وارد قلب یا مغز شده و موجب شکل گیری سکته قلبی یا سکته مغزی شود.

منبع: بیتوته




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نباید از کنار این دردها به آسانی گذشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..