تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاراوان های پهلوی دوم به نمایش درآمد + تصاویر

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بنا بر پژوهش های گروه محققین و مترجمین کاخ ملت، این مجموعه 16 قلمی متشکل از پاروان هایی با جنسیت ها متفاوت و روش های ساخت مختلف است.

کلکسیون مذکور شامل 3 پاراوان تک لتی، با نقوش ببر، گلدوزی سو با نقش گربه و گلدوزی سو با نقش آکواریوم ماهی؛ 8 پاراوان 4 لت با جنس چوب و پارچه و با تزئینات منبت، مشبک کاری، معرق، معرق با عاج، معرق دوریه (یک طرف پارچه ترمه، طرف دیگر چوب با طرح گل - مرغ ایرانی)، معرق طلاکاری، مرصع کاری با استفاده از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، نقاشی روی بوم به سبک لیتوگرافی و همچنین 3 پاراوان 6 لت از جنس چوب و پارچه مخمل با تزئینات معرق،  طلاکاری و مرصع کاری و نیز 2 پاراوان 8 لت گلدوزی شده با طرح های هنری برروی پارچه ساتن ابریشم است.

 آثار مذکور به صورت اهدایی و یا خریداری شده توسط پهلوی دوم بوده و  اغلب ساخت کشورهای هند، پاکستان، ایران، چین، ژاپن و فرانسه است.

در این میان پاراوانی 4 لت، اثر برنارد بوفه، با ابعاد 202×142 سانتی متر و تزئینات نقاشی روی بوم به سبک لیتوگرافی به همراه تصاویری ازبناهای مونولوژ، ایفل، کلیسای نوتردام، کلیسای سَکرِه‌کُر پاریس در موزه هنرملل خودنمایی می کند.

علاقمندان می توانند جهت مشاهده پژوهش کارگروه محققین و مترجمین کاخ ملت در این خصوص به بخش آثار موزه ای سایت سعدآباد به نشانی www.sadmu.ir و برای مشاهده این آثار به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، کاخ موزه ملت مراجعه کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاراوان های پهلوی دوم به نمایش درآمد + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..