تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فشارخون بالا در جوانی را جدی بگیرید/ خطر سکته و نارسایی کلیه

به گزارش خبرنگار مهر، محققان مرکز پزشکی دانشگاه تکزاس دریافتند افراد ۱۸ تا ۴۹ سال مبتلا به فشارخون بالا سیستولیک بیش از ۱۴۰ در معرض ریسک بالای سکته، آسیب به کلیه ها و مغز هستند.

این شرایط که به «فشارخون سیستولیک مجزا» (ISH) معروف است در افراد ۱۸ تا ۴۹ سال روی می دهد که دارای فشارخون سیستولیک ۱۴۰ یا بالاتر (در مقابل میزان مطلوب زیر ۱۲۰) هستند، اما فشار دیاستولیک عادی شان حدود ۸۰ است.

فشار سیستولیک، عدد بالای به هنگام خوانش فشارخون بوده و دیاستولیک عدد پایینی است.

در این مطالعه، تیم تحقیق وضعیت ۲۰۰۱ شرکت کننده را در قالب «مطالعه قلب دالاس» بررسی کرد. مرحله بعدی اسکن مغز، کلیه ها و قلب شرکت کنندگان برای تعیین تاثیر تنگ شدن آئورت قلب خواهد بود.

به گفته محققان، شناسایی نشانگرهای جدید ژنتیکی، پروتئینی و تصویری که بتواند بیماری قلبی-عروقی را در اولین مراحل تشخیص دهد بسیار برای پیشگیری موثر است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فشارخون بالا در جوانی را جدی بگیرید/ خطر سکته و نارسایی کلیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..