تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سلامت گوشت‌های حاصل از کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: کلیه دامهای کشتاری وارده به موسسه صنعتی گوشت مشهد و دیگر کشتارگاههای تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی مورد معاینه کامل ودقیق قبل، حین و بعد از کشتار قرار گرفته است.

محمد رشتی باف افزود: در صورت عدم احراز سلامت آن‌ها از چرخه مصرف خوراک انسانی حذف می‌شوند، گوشت قرمز استحصالی در کشتارگاه‌های یادشده و بویژه مجتمع صنعتی گوشت مشهد بعد از بازرسی بهداشتی کارشناسان دامپزشکی علاوه بر ممهور شدن با مهر دامپزشکی با لیبل مخصوص نشانه گذاری می‌شود که این موضوع می‌تواند عاملی اطمینان بخش دیگری برای شهروندان باشد.

رشتی باف از شهروندان خواست فقط از مراکز مجاز که لاشه دام ممهور به مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی و نشانه گذاری شده با برچسب مخصوص عرضه می‌شود گوشت مورد نیاز خود را تهیه کرده و از خرید هرگونه مواد پروتئینی و دیگر فراورده‌های خوراکی دام که بصورت غیر بهداشتی و خارج از شبکه عرضه می‌گردد اجتناب نمایند.

وی یادآور شد بیماری تب کریمه کنگو اغلب از طریق گزش کنه و خون دام تازه کشتار شده و تماس مستقیم با گوشت تازه و ترشحات ناشی از دام به انسان منتقل می‌شود؛ لذا اکیدا توصیه می‌شود تحت هر عنوان از کشتار دام در خارج از کشتارگاه‌های مجاز اجتناب نموده و از تماس مستقیم با دام پرهیز کرده و در موارد خاص حتما باید از تجهیزات بهداشتی (دستکش. چکمه. ماسک.) برخوردار بود تا امکان سرایت بیماری منتفی شود.

شایان ذکراست نگهداری لاشه و گوشت تازه در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد (دمای یخچال) باعث طی دوره جمود نعشی افزایش اسیدیته گوشت شده و ویروس بیماری کریمه-کنگو را بی اثر می‌کند و لذا گوشت‌های ممهور به مهر دامپزشکی سلامت بوده و قابل مصرف میباشد و جای هیچ گونه نگرانی نیست و ذکر این نکته نیز مهم است که گوشتی که در مراکز مجاز عرضه می‌شود دوره ۲۴ ساعته جمود نعشی در کشتارگاه را طی کرده و سپس وارد بازار شده است.


شماره تلفن ۱۵۱۲ و سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ واحد ارتباط مردمی روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آماده دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر مشاهده تخلفات در حوزه تولید، نگهداری و عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی می‌باشد.

انتهای پیام//ف.ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سلامت گوشت‌های حاصل از کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..