تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوامل پیروزی انسان در آزمایش‌های الهی

عوامل پیروزی انسان در آزمایش‌های الهیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به آیه 11 سوره احزاب اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم قرآنی بحث آزمایش انسان است، در ابتدای سوره عنکبوت آمده که همه انسان‌ها آزمایش می‌شوند.
 
وی بابیان عمومیت آزمایش گفت: اصل آزمایش برای این است که انسان‌های پاک از ناپاک جدا شوند، هدف دوم آزمایش در سوره ملک آمده اینکه دیده شود عمل چه کسی خالص‌تر است، برخی چهره نرم و آرامی دارند ولی در دعوا و بزنگاه‌ها شخصیت خود را نشان می‌دهند و هدف سوم نیز بیداری انسان است.
 
استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه اولیاء و انبیاء از سوی خداوند مورد آزمایش قرارگرفته‌اند، گفت: کتاب کامل الزیاره ده قرن پیش نوشته‌شده و راجع به زیارت اهل بیت(ع) و سیدالشهدا (ع) است، در این کتاب خطاب به پیامبر اکرم(ص) در شب معراج آمده که ای پیامبر تو را با سه چیز امتحان می‌کنیم، و پیامبر قبل از دانستن این سه چیز گفت که هر چه باشد من تسلیم هستم، تحریم اقتصادی، تکذیب شدید و حوادثی که برای فرزندانش پیش می‌آید سه نوع امتحانات پیامبر اکرم (ص) بود که برای ایشان پیش آمد.
 
رفیعی بابیان اینکه سه مقوله زمین، زمان و زمینه مرگ انسان نامشخص است، افزود: هر کدام از این امتحانات را که خداوند به پیامبر اکرم(ص) فرمود، پیامبر گفت که قبول می‌کنم، راضی هستم و صبر می‌کنم.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بابیان مطلع بودن خداوند به حوادث گفت: این مسئله به معنای راضی بودن خداوند به رخ دادن آن حادثه نیست و باید گفت مشیت الهی با رضایت خداوند متفاوت است.
 
وی بابیان اینکه در 14 مورد خداوند امیرالمؤمنین(ع) را امتحان کرده است، ادامه داد: امتحانات و آزمون‌های الهی سلسله اموری است که در زندگی انسان پیش می‌آید و عوامل و اسباب اختیاری دارد.
 
رفیعی بابیان اینکه انسان فقیر زودتر جذب گروه‌های غیردینداری و شبهات اعتقادی می‌شود، ابراز کرد: جوانان باید دین و شبهات خود را در معرض انسان عالم قرار دهد تا شبهات اعتقادی‌شان از بین برود، دومین آزمون انسان، آزمون اقتصادی است، گاهی ثروت و گاهی فقر مورد آزمون الهی قرار می‌گیرد.
 
استاد حوزه و دانشگاه همسایه آزاری را گناه بزرگی دانست و ادامه داد: امتحان گاهی اعتقادی، گاهی اقتصادی و گاهی نظامی است، خداوند نیز به جنگ راضی نیست اما پیش می‌آید، همچنین گاهی امتحان الهی با فرزندان و اولاد و خانواده است، پنجمین نوع امتحانات، آزمایش‌های سیاسی است.
 
وی خاطرنشان کرد: دو عامل سبب پیروز شدن انسان در امتحانات می‌شود، نخست خدا را ناظر دیدن در امتحانات و آزمایشات و دوم نماز و دعا است که سبب قوی‌تر شدن انسان در امتحانات می‌شود.
 
انتهای پیام/ز



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوامل پیروزی انسان در آزمایش‌های الهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..